باتریهای حالت جامد به عنوان موفقیت بعدی در توسعه خودروهای برقی و یک تغییر واقعی در نظر گرفته میشوند. در مقایسه با باتریهای لیتیوم یونی که اکنون مورد استفاده هستند، نوع جدید میتواند سریعتر شارژ شود و انرژی بسیار بیشتری ذخیره کند. چگالی بالاتر در مورد وزن اضافی بسیار مهم است، زیرا خودروسازان مجبور نیستند از باتریهای حجیم استفاده کنند تا خودرو برد مناسبی داشته باشد.
با توجه به اینکه وزن دشمن عملکرد است، پتانسیلهای دست نخورده زیادی برای یک خودروی الکتریکی سریعتر که خیلی حجیم نیست وجود دارد.
جدیدترین گزارشها حاکی از این است که در حالی که خودروی جدید Z نیسان به تازگی با یک موتور V۶ توئین توربو عرضه خواهد شد، شرکت نیسان به آینده فکر میکند و رویای یک خودروی اسپرت برقی را در سر میپروراند.
البته مشکل اصلی درباره این خودرو برقی اسپورت، نبود باتریهای حالت جامد است، زیرا فعلا تولید انبوه آن امکان پذیر نیست. نیسان اخیراً اعلام کرد که یک نمونه اولیه از آن ساخته است، اما این خودروی تولیدی تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار نخواهد شد.
گفته میشود که بعید به نظر میرسد اولین خودرویی که از فناوری باتری جامد استفاده میکند، یک خودروی اسپرت باشد. انتظار میرود تویوتا اولین شرکتی باشد که خودرویی با باتریهای حالت جامد را عرضه میکند، چون این شرکت قول داده تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی هیبریدی را روانه خیابانها کند.
بیشتر بخوانید