خودروی جدید مرسدس، مسافت هزار کیلومتری را با یک بار شارژ طی می‌کند

خودروی Vision EQXX مرسدس بنز در یک آزمایش جالب ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی کرد.

کانسپت Vision EQXX که به عنوان کارآمدترین وسیله نقلیه مرسدس بنز تاکنون شناخته می‌شود، یک خودروی نمایشی صرف نیست. این خودروی الکتریکی آزمایشی برای ارزیابی فناوری آینده، با باتری نوآورانه ۱۰۰ کیلووات ساعتی هوا خنک، آیرودینامیک ساده و لوازم الکترونیکی کابین که کارایی را افزایش می‌دهند، طراحی شده است.

آنطور که گفته می‌شود همه موارد فوق به برد بیش از ۶۲۰ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) با مصرف انرژی کلی ۱۰ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر (۶.۲ مایل در کیلووات ساعت) می‌انجامد.

البته این مشخصات فقط روی کاغذ نیست، چون مرسدس بنز تصمیم گرفته در عمل نیز این ادعا را ثابت کند. این شرکت یک سفر ۶۲۶ مایلی را از آلمان تا فرانسه ترسیم و اجرا کرد که شامل تغییرات قابل توجه ارتفاع، جاده‌های پر پیچ و خم دو خطه و ... بود.

مرسدس بنز ویژن EQXX پس از ۱۲ ساعت رانندگی (به همراه دو توقف ۱۵ دقیقه‌ای برای تعویض راننده و بررسی فشار باد لاستیک‌ها) به مقصد رسید.

خودروی مرسدس EQXX

اینکه آیا خودرو‌های برقی آینده شرکت مرسدس بنز مانند Vision EQXX شیک و کارآمد خواهند بود یا خیر را باید دید. اما واضح است که این خودروساز در تلاش است تا وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی را تولید و راهی بازار کند تا سهم بازار مناسبی را به دست آورد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار