عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر صمت تمام ظرفیتش را بر روی خودروسازی گذاشته درحالیکه امور حوزههای پتروشیمی، فولاد، سیمان و معادن معطل مانده است.
وزیر صمت وعده داده که امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شود؛ به گفته آقای فاطمیامین، این وعده با افزایش تولید ۵۰۰ هزار خودرو نسبت به پارسال امکانپذیر است.
برخی کارشناسان صنعت خودرو میگویند تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو امکانپذیر هست اما به علت مسائل مالی و بازار فروش، ظرفیت تحقق این وعده وجود ندارد.
آقای فربد زاوه به خبرگزاری فارس گفته «افزایش ۶۰ درصدی تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ نیازمند اضافه کردن حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان به منابع مالی است که هم بازار قابلیت جذب آن را ندارد و هم توان تأمین مالی آن وجود ندارد.»
او اضافه کرده «کسی این محصولات را نمیخرد و خودروهای تولیدی حتی در بازار انحصاری کشور هم به سختی به فروش میرسد.»
تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو وعده سید رضا فاطمیامین در زمان رأی اعتماد وزیران دولت سیزدهم است؛ موضوعی که گفته میشود در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و در دهه ۸۰ هم به آن پرداخته شده و کارشناسانی هم گفتهاند تحقق آن به زیرساخت هایی مانند تأمین به موقع قطعات نیاز دارد.
در حالیکه نمایندگان مجلس از محقق نشدن وعده وزیر صمت برای حذف قرعهکشی انتقاد میکنند، معاون صنایع حملونقل وزارت صمت ۲۲ فروردین گفت که قرعهکشی خودرو در کشور به یکباره اتفاق نمیافتد.
آقای منطقی گفته «حذف قرعهکشی در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست؛ بلکه بهمرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود میآید و هرچقدر به انتهای سال نزدیکتر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعهکشی حذف میشوند.»
۲۴ اسفند پارسال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرح استیضاح وزیر صمت خبر داده بود, آقای سیاهکلی گفته بود تقاضای استیضاح فاطمیامین را به هیئت رئیسه مجلس ارائه میکند و «افزایش قیمت خودرو» اصلیترین محور آن است. آقای موسوی ملکان هم در این باره گفته که نمایندگان منتقد وزیر صمت دولت سیزدهم، بر استیضاح آقای فاطمیامین اصرار دارند.
دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما
نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند چون در آینده هم مردم جرات نمیکنند از کسی خودروی قسطی دست دوم بخرند یا بفروشند و باز دست خودرو ساز و مشتری باز است
دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما
نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند
فکر کن اینها یک ماشین که در بین بقیه همنوع خودش بهتر باشد جمع میکنند تا مردم بیشتر کشتن بدهند
دقیقا ما تو فامیل داشتیم که ۱۴۱داشت از همه پراید های که بقیه داشتند بهتر بود و محکم تر اما. بهخاز اینکه سنگین تر بود جمع کردند خودش خیانتی بود ..ایران خودرو و سایپا طرفدار ماشین حلبی و سبک هستند
لطفا در خصوص نحوه ی تامین خودروی مردم، همه پرسی ملی برگزار شود. تنها راه چیرگی بر اختاپوس مافیای خودرو در کشور، ایجاد موج سهمگین اراده ی مردمی جهت از بین بردن آنست و بس.
آمریکا کجای این مسئله است ؟
لازم نیست دنبال دلال هم بگردین دلال مشخصه ،دلال همونیه که نمیزاره خودرو وارد بشه تاسهمشو ازدزدی وغارت جیب مردم داشته باشه!!!
دزد ودلال مشخصه ،جناب رئیسی بفرماتحویل بگیرمحاکمه کن.....
یه خودرو اشغالی مثل پراید هم شده آرزو برای مردم
بزنید گردن همچین آدمایی رو خورد کنید که مردمو بیچاره کردند
نسبت متوسط درآمد به قیمت ماشین در ایران، جز پایین ترین رده ها در جهان، در حد کشورهای فقیر آفریقایی ست.. اینو کی باید مسولین بفهمن؟!
آیا جان و سرمایه و اعتماد عمومی مردم باید فدای سیاست های غلط و بهانه واهی حمایت از انحصارطلبان شود؟
موضوع فقط کیفیت پایین نیست!! تا کی انحصار! تا کی نا کارآمدی و اجحاف و حمایت بی منطق از خودرو ساز!!
حمایت یعنی ایجاد رقابت.. تجربه جهانی هم همینه!
این بحث تحریم و کمبود ارز برای واردات هم بهانه ست، راه های بسیار زیادی از جمله تهاتر نفت و خرید خودرو، استفاده از رمز ارز برای خرید ماشین، استفاده از منابع ارزی ایران در دیگر کشورها، واردات ماشین های دست دوم و با کیفیت و بسیاری راه های دیگروجود داره..
موضوع مافیای خودرو و انحصارگرایی سازمانی و حمایت بدون قید و شرط اجزایی از حاکمیت از ایشان تحت طنز نخ نمای حمایت از تولید داخل مدتی است به گفتمان تمامی اقشار متوسط و پایین جامعه تبدیل شده و از رسانه ها درخواست ورود جدی به این موضوع و حل اساسی مسئله را در قالب انجام رسالت اجتماعی و حرفه ای دارند تا بیش از این استخوان لای زخم نماند و عفونت آن از کالبد رنجور جامعه زدوده شود.
شانس هم نداریم!!
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
#تولید ده ملیونی خودرو در سال
من میگم
احزاب و جناح های سیاسی که از نامزدی شما در انتخابات حمایت کردند..آنها سهم میخواهند
سهم واردات
سهم صادرات .سهم هست مدیرها ایران خودرو سایپا
سهم تسلط بر شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان.
سهم تسلط بر شرکتهای شهرداری .اینها مثل زالو از همه دارایی مردم سهم میخواهند
چرا دلتان سنگ است و به حال مردمتان دلتان نمیسوزد؟؟!!
مجمع اصلا نباید دخالت غیر قانونی می کرد
افسوس بر ایران و ایرانی
افسوس بر ایران و ایرانی
افسوس بر ایران و ایرانی
این صنعت خودرو بسیار ریز و کوچک است ای مردم و ای مسولان و ای مدیران و ای وطن پرستان و ای دلسوزان و ای مجمع تشخیص مصلحت ها و ای نمایندگان ما مردم مظلوم و ای دولتمردان و ای سایتهای خبری همچون وای جی سی و غیره،صنعت ما ریز و بسیار کوچک است.
زمین پارکینگ با زلزله ای تمام خودروهاش رو ببلعد و مردم راحت بشن و خودرو جدنتاژ کنها هم نقره داغ بشن
منظورش اینه افزایش تولید بدیم اختلاف بازار کارخانه کم میشه ما و تیم خودمون دیگه نمی تونیم از این رانت سو استفاده کنیم
مجلس انقلابی حیثیت برای دولت و وزیرش نمیگذاشتند تو رسانه ها ،تلپیریون خبرگزاریعا ..ولی الان تمام گرامی ها را هم آخرش حکم میدهند کار جهادی بوده
چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
ننگ بر خائن بی غیرت
مرزهای تملق رو کیلومترها جابجا کرد ، متاسفانه آبرو و اعتبار روحانیت و سادات رو هم برد
اثباتش هم خیلی آسونه
همینکه اجازه ورود خودروها ارزان قیمت و تعرفه منطقی ۵ درصد را نمی دهند
بیانگر همه چیر هست وگرنه مخالفتی با واردات نمی شد
همراه با مدیران و وزیران و ریس دولتهای بی عرضه و آنهایی که کشور را به عقب میرانند و نه پیشرفت و نه شکوفایی و نه رشد
کالا وارد میشه مشگلی نیست فقطخودرو مشگل داره ای خداااااااااا
آیا شخصی از حکومت سهمی از خودروسازی دریافت می کند که همگی خفه شده اند؟ در آینده همه چیز مشخص خواهد شد. همانا خداوند با صابران است.
خسته ايم جمع كنيد اين حيف وميل ثروت ملي رو
یا دستور رئیس جمهور برش نداره یا با حرف ها فقط مردم را ...
شما بمانید و هزاران خیانتی که در حق مردم روا میدارید.
زمانی از راه خواهد رسید که دیگر نتوانید به هیچ جایی چنگ رهایی بزنید. وای بر شما!
این یه دروغ از طرف خودرو ساز ها ست و آقای منطقی که قبلا خودش هم توی این صنف بوده را مجاب به این جواب کردن ..در واقع خودرو سازها دارن وقت میخرند که باز هم با عرضه قطره چکانی از طریق قرعه کشی ، کنترل قیمت و بازار رو کماکان در دست داشته باشند.... فقط یه تصمیم انقلابی لازمه
چهل میلیون کشیدید روش
چقدر با مردم شما رو راست هستید
ضمن اینکه نمایندگی ها خودشان و خانواده ایشان. مثل زالو خون مردم را میمکند چه برسد به هیت مدیرها خودروسازی و دولت که ضحاک زمان هستند
.چهل میلیون کشیدید روش
ملت چی فرض کردید
چقدر مغز حقه بازی بلدید
قوطی هلبی میدین ۳۰۰ملیونی ی اب هم روش جز دزدی چیزی بلد نیستید جمع کنید مسخره بازیا رو برید بدترین ماشین چینی وارد کنید از صدتا ای این خودروهای ایرانی میرزه
ای کاش آنقدر شجاعت داشته باشید
که وقتی وزیر کابینه شما ناکارآمد هست
خودتون برکنارش کنید
ای کاش....