نماینده مردم قم در مجلس گفت:بعضی از نهاد‌هایی که در اراضی هزار هکتاری پردیسان زمین گرفته اند، نه پول ساخت دارند و نه زمین را پس می‌دهند.

احمد امیرآبادی  امروز در بازدید از اراضی هزار هکتاری موسوم به اراضی حبس شده در منطقه پردیسان گفت: برخی از نهادها، سالیان سال است که این اراضی را تملک کرده اند، اما هیچ کاری روی آن انجام ندادند و باید این اراضی را به دولت برگردانند.

او با بیان اینکه احتمالاً برخی موسسات به دنبال جذب بودجه دولتی برای ساخت و ساز در این اراضی هستند، گفت: دولت اگر می‌توانست، در تمام طول این سال‌ها، بودجه ساخت را به این موسسات و مراکز اختصاص می‌داد، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، دولت تنها امکان پرداخت حقوق کارکنان خود را دارد.

نماینده مردم قم با اشاره به قرارداد اراضی واگذار شده گفت: در این قرارداد‌ها قید شده که ظرف نهایتا ۳ سال باید زمین‌ها ساخته شود، اما امروز می‌بینیم که برخی از این نهاد‌ها فقط یک قرارداد در دست دارند و یا نهایتا اقدام به حصار کشی کرده اند.

او با بیان اینکه میزان ثبت نام قمی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن از استان اصفهان بیشتر است،گفت: هر جا که فشار‌ها برای بازگرداندن این زمین‌ها زیاد شود، به اطلاع مردم می‌رسانیم که چه کسانی مانع خانه دار شدن جوان‌ها هستند.

او با بیان اینکه نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان قم ثبت نام کرده‌اند، گفت: به تازگی اراضی ۵۶۰ هکتاری به شهر قم الحاق شده، اما این اراضی تنها جوابگوی ساخت ۳۰ تا ۳۵ هزار واحد مسکونی است.

احمد امیرآبادی به هزینه سرسام آور تامین و تکمیل زیرساخت‌های شهری در اراضی ۵۶۰ هکتاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های این اراضی باید هزینه شود در حالی که در اراضی هزار هکتاری، زیرساخت‌های شهری از قبل فراهم شده است.

نماینده مردم قم در مجلس امروز همچنین از تعدادی از واحد‌های در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن در منطقه پردیسان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار