مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز با نفوذ پرفشار سطح زمین دمای هوا در سطح استان به طور نسبی کاهش می‌یابد.

سیاوش محمدی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز (پنجشنبه ۲۵ فروردین) با نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن وزش باد شرقی (بویژه در مناطق شمالی و نوار شرقی استان) دمای هوا در سطح استان اردبیل بطور نسبی کاهش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: فردا (جمعه ۲۶ فروردین) نیز آسمانی صاف و خنک در سطح استان اردبیل خواهیم داشت.

محمدی گفت: در ساعات بعدازظهر در نوار غربی استان اردبیل وزش باد گرمیج گاهی با سرعت تند نیز انتظار می‌رود و از شرایط محلی در ساعات عصر رشد ابر و در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق پراکنده نیز احتمال می‌رود.

او می‌گوید: از اواخر وقت فردا با تقویت سامانه پرفشار و وزش باد، آسمان استان بتدریج ابری شده و دمای هوا بطور محسوس کاهش می‌یابد؛ بطوریکه روز شنبه هفته آینده آسمانی ابری و مه آلود با هوای سرد و در برخی مناطق بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: به دلیل ماندگاری هوای نسبتاً سرد و افت محسوس دما بویژه در صبح روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده (در مناطق مرکزی و جنوبی استان با کمینه دمای صفر تا منفی ۲ درجه سلسیوس)، رعایت توصیه‌های کشاورزی و باغداری (هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی - شماره ۱) تاکید می‌گردد.

محمدی گفت: از حوالی ظهر یکشنبه آسمان استان اردبیل بتدریج کاهش یافته و از روز دوشنبه با وزش باد‌های گرمیج، دمای هوا در سطح استان بطور محسوس افزایش می‌یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.