مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از راه اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند خبر داد.

قاسم جلیلی نژاد در جلسه کارگروه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت ارتباطات گفت: سند راهبردی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در پنج فصل تدوین شده است که ملاحظات هر استان در این سند اعمال می‌شود تا با هوشمندسازی فرآیند‌ها خدماتی مطلوب در یک پنجره واحد به مردم ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی می گوید: در زمینه الکترونیکی و هوشمندسازی خدمات دولت وزارت ارتباطات در کشور و ادارات کل ارتباطات در استان‌ها به شکل محوری عمل می‌کند، اما همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید برای راه اندازی کامل آن تلاش کنند.

به گفته عضو کارگروه هوشمندسازی خدمات دولت نقشه راه دولت هوشمند توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مبتنی بر تجربیات کشور‌های مختلف و نیز تجربه‌ای که کشور در حوزه دولت الکترونیک داشته و همچنین اسناد بین‌المللی این حوزه تدوین و در دست اصلاح قرار دارد.

جلیلی نژاد گفت: در این نقشه راه که برنامه چهار سال آینده دولت برای هوشمندسازی خدمات در نظر گرفته شده است مشخص می‌شود چه دستگاه و سازمانی چه اقداماتی را برای ارایه خدمات هوشمند به مردم اجرایی می‌کندو در این نقشه راه، ساختار مدیریتی، ساختار تعامل‌پذیری و ضمانت اجرایی دولت هوشمند مشخص شده و برنامه هر یک از ساختار‌های اداری دولت تعیین می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی می گوید: تعداد تراکنش‌های الکترونیکی دولت نسبت به سال ۹۹ تقریباً دو برابر شده است به نحوی که در ۷ ماهه نخست سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراکنش الکترونیکی دولت به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.