رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب، از شناسایی گونه نادر و کمیاب گربه «کاراکال» برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده قلاجه این شهرستان خبر داد.

غلامرضامحمدی گفت : این گونه کمیاب گربه، به وسیله یکی از چوپان‌های محلی در منطقه حفاظت شده قلاجه دیده شده و تصویرش ثبت شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب این چوپان از سر و صدای سگ گله متوجه حضور گربه کاراکال بر روی تنه درخت شده و از آن تصویربرداری کرده است.

از چهارگونه گربه‌سان نادر ثبت شده در استان کرمانشاه، سه گونه آن در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت شده است.

پیش از این گونه‌های بسیار نادر «شاه روباه»، «مار شاخدار» و نوعی سنجاب کمیاب در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت شده‌اند.

چوپان مورد نظر از سوی رئیس اداره محیط زیست گیلانغرب مورد تشویق و قدردانی قرار گرفت.

گربه «کاراکال» یا «سیاه گوش» یا «منگوله گوش» از زیباترین گونه‌های جانوری و گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند.

پیش‌بینی خشکسالی شدید

فرماندار کنگاور گفت: با توجه به کاهش ۱۷ درصدی بارش باران نسبت به مدت مشابه پارسال و پیش‌بینی خشکسالی شدید در سال‌جاری، اجازه کشت هیچگونه محصولات آب بر داده نمی‌شود.

فرزاد الماسی گفت : در صورت مشاهده هرگونه کشت برنج و محصولات پرآب در شهرستان، جهاد کشاورزی و امور آب باید پاسخگو باشند

با توجه به کاهش ۱۷ درصدی بارش باران نسبت به مدت مشابه پارسال و پیش‌بینی خشکسالی شدید در امسال، اجازه کشت هیچگونه محصولات آب بر داده نمی‌شود.

اطلاع‌رسانی لازم در خصوص نبود کشت محصولات پرآب انجام شده و با کشاورزانی که اقدام به کشت برنج و دیگر محصولات پرآب کنند برخورد می‌شود.

آخرین وضعیت سراب روانسر

فرماندار روانسر با اشاره به آخرین وضعیت سراب روانسر، گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در روانسر ممنوع است.

سعدی مصطفی زاده گفت: در بازدیدی که روز گذشته از کانال‌های هدایت آب پایین دست سراب روانسر صورت گرفت مقرر شد کشت دوم محصولات کشاورزی در روانسر ممنوع است.

بر این اساس کشت دوم محصولات کشاورزی در روانسر ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

توزیع عادلانه آب در کانال‌های سمت چپ و سمت راست و رودخانه قره سو در اولویت است و انتظار می‌رود مردم مشارکت و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

با صاحبان موتور تلمبه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت‌های بی رویه در روانسر برخورد خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.