آقای حیدری در دیدار با کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعبالعبور استان بسیار بالاتر از سایر استانها است، گفت: بههمین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود.
این استان بهعلت عدم توسعه در حوزه راه در بنبست قرار گرفته است، برای خروج این استان از بنبست نیازمند توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی هستیم.
نشستهای متعددی با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی جهت پیگیری برای تامین اعتبار پروژههای نیمهتمام در حوزه راهسازی در استان برگزار شده است.
بیشتر بخوانید
پروژه نیمه تمام محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه یک پروژه ملی است، با بهرهبرداری از این طرح مسیر ارتباطی بنادر به فلات مرکزی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد و جابجایی کالا در این مسیر نیز تسهیل میشود.
باتوجه به بالا بودن میزان تردد در محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه و همچنین آمار بالای تصادفات در این محور در تلاش هستیم تا در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه بهطور کامل تخصیص پیدا کند.
پروژه محور شهرکرد، شلمزار، ناغان به کارون ۴ نیز یکی از محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری محسوب میشود که آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت در این محور بسیار بالا است، مجوز ماده ۵۸ این پروژه اخذ شده و باید عملیات اجرایی در این محور تسریع شود.
احداث محور ارتباطی کوهرنگ به اندیکا نیز از نظر گردشگری و تردد مردم بومی دو شهرستان محروم کوهرنگ و اندیکا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای احداث تونل چری و تاراز در این محور نیازمند مساعدت مالی وزیر راه و شهرسازی هستیم.
تکمیل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلی حاشیه زایندهرود برای رونق گردشگری حائز اهمیت است، مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ اخذ شده است.
هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعبالعبور استان بسیار بالاتر از سایر استانها است، بههمین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود، زیرا احداث پل و تونل در محورهای مواصلاتی بسیار هزینهبر است.
چهارمحال و بختیاری هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده و پروازهای فرودگاه شهرکرد نیز محدود است، باید در بحث حمل و نقل، توسعه همهجانبه در بحث ریل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگیریم.
آقای کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این دیدار با تاکید بر اینکه تکمیل پروژههای نیمهتمام حوزه راه در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، گفت: مشکلات پروژههای اولویتدار استان در حوزه راه مورد بررسی قرار گرفت.
جهت تکمیل پروژههای نیمهتمام حوزه راهسازی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و سایر اعتبارات بهره میگیریم.
برای توسعه چهارمحال و بختیاری باید توسعه راه، ریل و فرودگاه در کنار هم دیده شود.
نخبگان زیادی از این شهرستان به بیرون از شهرستان مهاجرت کرده آمد که با صنعتی شدن شهرستان حتما به امید خدا مهاجرت برعکس خواهد شد.
مدال خدمت و مدال سازندگی برازنده باهوش آن و تلاشگران و دلسوزان هر استان و منطقه است..
در سفر ریس جمهور و دولتمردان عزیز و وزیران محترم ایشان ،ظرفیت بالقوه استان را با مجوز ساخت طرحها و شهرها و شهرکهای فراوان تولیدی و صنعتی و ابر پروژه ها به بالفعل تبدیل کنید.
این استان کوهستانی از نظر پدافند غیرعامل و همچنین آمایش سرزمینی یکی از بهترین و برترین گزینه ها در کشور و زاگرس است.
این استان پرآب و انرژی زاگرس میانی توان میزبانی از ابر پروژه های ملی و امنیتی و نظامی را داراست.
امیدوارم مسولان و نمایندگان استان برای رشد و توسعه و پیشرفت و شکوفایی و بهتر شدن سطح رفاه و امکانات و تجهیزات و سطح زندگی در استان ،فرصتهای از دست رفته بسیار گذشته را با تلاش و کوششی چند برابر جبران نمایند و به یاری خدا و تلاش همه مسولان و مدیران استان و کشور و همچنین نمایندگان و مردم شاهد الماسها و مرواریدهایی از صنعت و دانشگاه در دل مروارید کوههای زاگرس مرکزی و بختیاری باشیم.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
قرنهاست استان از نبود عدالت و فرصت سوزیها و کم کاری ها چندان رشد و پیشرفتی در راه و حمل و نقل و تجارت و ترانزیت نداشته است.