استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

آقای حیدری در دیدار با کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است، گفت: به‌همین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود.

این استان به‌علت عدم توسعه در حوزه راه در بن‌بست قرار گرفته است، برای خروج این استان از بن‌بست نیازمند توسعه محور‌های مواصلاتی و ایجاد کریدور‌های ارتباطی هستیم.

نشست‌های متعددی با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی جهت پیگیری برای تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی در استان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


پروژه نیمه تمام محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه یک پروژه ملی است، با بهره‌برداری از این طرح مسیر ارتباطی بنادر به فلات مرکزی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و جابجایی کالا در این مسیر نیز تسهیل می‌شود.

باتوجه به بالا بودن میزان تردد در محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه و همچنین آمار بالای تصادفات در این محور در تلاش هستیم تا در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه به‌طور کامل تخصیص پیدا کند.

پروژه محور شهرکرد، شلمزار، ناغان به کارون ۴ نیز یکی از محور‌های پرترافیک در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت در این محور بسیار بالا است، مجوز ماده ۵۸ این پروژه اخذ شده و باید عملیات اجرایی در این محور تسریع شود.

احداث محور ارتباطی کوهرنگ به اندیکا نیز از نظر گردشگری و تردد مردم بومی دو شهرستان محروم کوهرنگ و اندیکا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای احداث تونل چری و تاراز در این محور نیازمند مساعدت مالی وزیر راه و شهرسازی هستیم.

تکمیل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلی حاشیه زاینده‌رود برای رونق گردشگری حائز اهمیت است، مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ اخذ شده است.

هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است، به‌همین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود، زیرا احداث پل و تونل در محور‌های مواصلاتی بسیار هزینه‌بر است.

چهارمحال و بختیاری هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده و پرواز‌های فرودگاه شهرکرد نیز محدود است، باید در بحث حمل و نقل، توسعه همه‌جانبه در بحث ریل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگیریم.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه در این استان حائز اهمیت است

آقای کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در این دیدار با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، گفت: مشکلات پروژه‌های اولویت‌دار استان در حوزه راه مورد بررسی قرار گرفت.

جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و سایر اعتبارات بهره می‌گیریم.

برای توسعه چهارمحال و بختیاری باید توسعه راه، ریل و فرودگاه در کنار هم دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
شهرستان کوهرنگ با سه استان هم مرز است و این شهرستان با داشتن ظرفیتهای بسیار و فاقد شهرکهای صنعتی و پروژه های استانی و ملی است ،جناب استاندار و مسولان و نمایندگان و مدیران عزیز و دلسوز و زحمتکش استان به فکر رشد و پیشرفت در این شهرستان مهم و راههای ارتباطی با سه استان مجاور شرقی و غربی و شمالی باشید.
نخبگان زیادی از این شهرستان به بیرون از شهرستان مهاجرت کرده آمد که با صنعتی شدن شهرستان حتما به امید خدا مهاجرت برعکس خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریزاده
۱۴:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
استان ظرفیت صنعتی شدن و دانشگاهی شدن و رشد سریع را دارد مسولان و دلسوزان و نمایندگان و مردم همه و همه از صنعتی و دانشگاهی شدن استان چهارمحال و بختیاری غفلت نکنند که در پیشگاه حال و آیندگان مسول و جوابگو خواهند بود خدمت به آبادانی خود و فرزندان و شهر و استانمان یک افتخار بزرگ است که نصیب هر فردی نمیشود.
مدال خدمت و مدال سازندگی برازنده باهوش آن و تلاشگران و دلسوزان هر استان و منطقه است..
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی پبدنی
۱۴:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری استان پر آب و به نوعی میتوان گفت پایتخت آب و انرژی است و با توجه به مرکزیت در بین دو استان پر جمعیت و نزدیکی و قرار گرفتن به مرکز و بنادر جنوب مساعد انواع طرحها و پروژه ها و ابر پروژه های ملی همچون فولاد و پتروشیمی و صنعت خودرو و پالایشگاه و صنایع تبدیلی ،سیلو‌ و سردخانه و انبارداری و انبارهای بزرگ و بسته بندی و صنایع غذایی و بسیاری ازشهرهای تولیدی و تولیدیها و کارخانجات ریز و درشت است.
در سفر ریس جمهور و دولتمردان عزیز و وزیران محترم ایشان ،ظرفیت بالقوه استان را با مجوز ساخت طرحها و شهرها و شهرک‌های فراوان تولیدی و صنعتی و ابر پروژه ها به بالفعل تبدیل کنید.
این استان کوهستانی از نظر پدافند غیرعامل و همچنین آمایش سرزمینی یکی از بهترین و برترین گزینه ها در کشور و زاگرس است.
این استان پرآب و انرژی زاگرس میانی توان میزبانی از ابر پروژه های ملی و امنیتی و نظامی را داراست.
امیدوارم مسولان و نمایندگان استان برای رشد و توسعه و پیشرفت و شکوفایی و بهتر شدن سطح رفاه و امکانات و تجهیزات و سطح زندگی در استان ،فرصتهای از دست رفته بسیار گذشته را با تلاش و کوششی چند برابر جبران نمایند و به یاری خدا و تلاش همه مسولان و مدیران استان و کشور و همچنین نمایندگان و مردم شاهد الماسها و مرواریدهایی از صنعت و دانشگاه در دل مروارید کوههای زاگرس مرکزی و بختیاری باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
هر چند هزینه ها ی راهسازی در کوهستان بیشتر است اما تاثیر آتش در کوتاه شدن مسیرها و پیشرفت کشورمان چند برابر است .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۲:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
همیشه هزینه راهسازی در کوهستانها بیشتر از بیابانها و زمینهای پست و هموار است زیرا در کوهستان برای هموار کردن مسیر احتیاج به احداث پلها و تونل‌ها و تراشیدن سنگها و کوهها و گذر از رشته کوههای بلند است و احتیاج به انفجار و تخریب در طول مسیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
استان در حمل و نقل و ترانزیت زمینی و ریلی و هوایی کاستی‌ها و کمبودها و کم کاری ها و بی توجهی ها و غافل بودن هایی زیادی از گذشته تا کنون دارد که با یک کار بزرگ جهادی و جهاد سازندگی مردم و مسولان استانی و کشوری هر چه زودتر میبایست رو به جلو و رشد و توسعه حرکت کرد و گام برداشت.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
محور کوهرنگ اندیکا میتواند یکی از توریستی ترین و زیباترین جاده های ایران گردد که یکی از گرمترین نقاط ایران را به یکی از سردترین نقاژ ایران عزیز وصل میکند و تجارت مرکز و پایتخت و شمال کشور را با بنادر جنوبغرب و خوزستان بسیار کوتاه سازد و استان را از بن بست خارج نماید.که با احداث پلها و تونلها و دو خطه کردن مسیر و کار و تلاش شبانه روزی در مسیرهای میانبر هر چه بهتر و بیشتر سبب رشد و پیشرفت ترانزیت در کشور عزیزمان و صرفه جویی در بار و سوخت و عمر و وقت مسافر خواهد شد.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
محور کوهرنگ اندیکا میتواند یکی از توریستی ترین و زیباترین جاده های ایران گردد که یکی از گرمترین نقاط ایران را به یکی از سردترین نقاژ ایران عزیز وصل میکند و تجارت مرکز و پایتخت و شمال کشور را با بنادر جنوبغرب و خوزستان بسیار کوتاه سازد و استان را از بن بست خارج نماید.که با احداث پلها و تونلها و دو خطه کردن مسیر و کار و تلاش شبانه روزی در مسیرهای میانبر هر چه بهتر و بیشتر سبب رشد و پیشرفت ترانزیت در کشور عزیزمان و صرفه جویی در بار و سوخت و عمر و وقت مسافر خواهد شد.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
محور کوهرنگ اندیکا میتواند یکی از توریستی ترین و زیباترین جاده های ایران گردد که یکی از گرمترین نقاط ایران را به یکی از سردترین نقاژ ایران عزیز وصل میکند و تجارت مرکز و پایتخت و شمال کشور را با بنادر جنوبغرب و خوزستان بسیار کوتاه سازد و استان را از بن بست خارج نماید.که با احداث پلها و تونلها و دو خطه کردن مسیر و کار و تلاش شبانه روزی در مسیرهای میانبر هر چه بهتر و بیشتر سبب رشد و پیشرفت ترانزیت در کشور عزیزمان و صرفه جویی در بار و سوخت و عمر و وقت مسافر خواهد شد.
به امید آبادی و رشد و شکوفایی و توسعه و پیشرفت جای جای ایران عزیز و زاگرس مرکزی.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۰:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
محور ملی و ترانزیتی شمالی و جنوبی استان از پیشرفت بسیار کندی برخوردارند و میبایست برای دو خطه شدن این دو محور بین استانی ،اعتبارات ملی در نظر گرفته شوند و در قطعه بندی های بسیار بیشتر و با ماشین آلات راهسازی فراوانتر اجرا و ساخته شوند.
قرنهاست استان از نبود عدالت و فرصت سوزیها و کم کاری ها چندان رشد و پیشرفتی در راه و حمل و نقل و تجارت و ترانزیت نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۰:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
این نشان‌دهنده این است که این استان میتواند یک گزینه خوب برای تولید ماشین راهسازی در کشور شود و افزایش ماشین آلات راهسازی و راهدارخانه ها در این استان لازم و بسیار ضروری به نظر می‌رسد و همچنین بسیار ضروری و اضطراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
ساخت و دو خطه شدن محور زاینده رود و شهرک شیدا به شهرکرد میتواند توریستی و بر زیبایی شهرکرد و حومه شهرکرد بیفزاید.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
این استان بین بنادر جنوب و مرکز کشور قرار دارد و تقریبا از بهترین و کوتاهترین مسیر هاست به شرطی که در احداث پلها و تونل‌های خوب و زیبا کوتاهی نشود و با اعتبارات خوب مسیرهای ارتباط بنادر به مرکز کشور هموار و هموارتر گردد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
این استان بین بنادر جنوب و مرکز کشور قرار دارد و تقریبا از بهترین و کوتاهترین مسیر هاست به شرطی که در احداث پلها و تونل‌های خوب و زیبا کوتاهی نشود و با اعتبارات خوب مسیرهای ارتباط بنادر به مرکز کشور هموار و هموارتر گردد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
این استان بین بنادر جنوب و مرکز کشور قرار دارد و تقریبا از بهترین و کوتاهترین مسیر هاست به شرطی که در احداث پلها و تونل‌های خوب و زیبا کوتاهی نشود و با اعتبارات خوب مسیرهای ارتباط بنادر به مرکز کشور هموار و هموارتر گردد.