رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در روز‌های اخیر برای تأمین راننده و خودرو برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

عباس نعمتی گفت: ما قبل از کرونا فرصت چند ماهه‌ای را برای برنامه‌ریزی و انجام یکسری اقدامات برای سرویس مدارس داشتیم که در نهایت به یک سرویس‌دهی مطلوب در اول مهرماه منجر می‌شد، اما این فرصت را در شرایط فعلی نداشتیم و در این دو سال بر اثر کرونا وقفه‌ای که بر آموزش حضوری افتاد، باعث شد بسیاری از رانندگان سرویس مدارس تغییر شغل بدهند و ما با کمبود راننده در این حوزه مواجه شدیم.

او گفت: در روز‌های اخیر چندین جلسه داشتیم که اقدامات خوبی اندیشیده شده و برای تامین راننده و خودرو برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرویس‌دهی به مدارس هیچ‌گاه تعطیل نبوده و از ابتداء مهر هم بنا به تقاضای برخی اولیا و با توجه نوع ساعات آموزشی مختلف سرویس‌دهی انجام شده است.  والدین نسبت به ثبت درخواست سرویس به مدرسه مراجعه و با پر کردن فرم مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند.

نعمتی گفت:  در خصوص ظرفیت هر خودرو برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان گفت: در وضعیت کرونایی بنابر دستورالعمل‌های بهداشتی در خودرو‌های سواری به جای چهار دانش‌آموز، سه دانش‌آموز باید سوار شوند و خودرو‌های عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت، باید سرویس‌دهی کنند.

او گفت: دانش‌آموزان برای استفاده از سرویس ملزم به تزریق واکسن نیستند، ولی توصیه ما این است که در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. اما در خصوص رانندگان تزریق واکسن و نصب کارت واکسن در خودرو الزامی‌ست.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تغییر نرخ کرایه و افزایش قیمتی در این دوماه نداریم. هزینه سرویس بنابر نرخ‌نامه سال قبل محاسبه و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نعمتی گفت: با توجه به جلساتی که با شرکت‌های مختلف داشته‌ایم، متقابلا شرکت‌ها با رانندگان جلساتی را برگزار کردند، و در این سری جلسات رانندگان آمادگی خود را برای سرویس دهی اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.