اتاق بازرگانی و بورس منطقه‌ای کرمانشاه، با هدف ارتقا فرهنگ‌سازی در زمینه بازار سرمایه، ارائه آموزش‎های مختلف، ورود صنایع کرمانشاه به بورس و... تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس اتاق کرمانشاه از بازار سرمایه به عنوان یکی از بهترین ابزار‌های تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی یاد کرد و گفت : امروز تقریبا تمامی واحد‌های تولیدی به نوعی با بانک‌ها درگیر هستند و مدام مجبوریم مسائل آن‌ها را در جلسات مختلف ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و ... مطرح و با بانک‌ها چانه‌زنی کنیم.

کاشفی گفت : متاسفانه این فضا برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی استان به خوبی ترسیم نشده که می‌توانند از سایر منابع از جمله بازار سرمایه برای تامین مالی خود استفاده کنند.

ظرفیت بورس منطقه‌ای کرمانشاه یکی از رشیدترین تالار‌های بورس کشور است با وجود ظرفیت‌ها و امکاناتی که در بورس کرمانشاه وجود دارد، اما استفاده کافی را از آن در کرمانشاه نمی‌بریم.

مهمترین دلایلی که باعث شده صنایع و واحد‌های تولیدی کرمانشاه از مزیت بازار سرمایه بی‌بهره بمانند یکی از مهمترین دلایل فرهنگی است و بسیاری هنوز نسبت به پتانسیل‌های بازار سرمایه آگاهی کافی ندارند.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده واحد‌های تولیدی کرمانشاه کمتر سراغ بورس بروند خانوادگی بودن بسیاری از کسب و کار‌ها و بنگاه‌های تولیدی در استان است به علاوه روند نزولی بازار سرمایه طی چند وقت اخیر بر کاهش اقبال به سمت این بازار بی تاثیر نبوده و این در حالیست که بازار سرمایه را باید با دید بلندمدت حداقل شش ماهه و یکساله نگاه کرد و اینکه این بازار دامنه تغییرات و ریسک زیادی دارد و البته همین موارد بورس را به یک بازار جذاب تبدیل کرده است.

بسیاری از مردم حتی نسبت به بورس شناخت کافی ندارند و پارسال برای اولین بار مردم تا حدودی با مفاهیم بورس آشنا شدند، مجموع این موارد ما را بر آن داشت تا از ظرفیت خوبی که در بورس منطقه‌ای کرمانشاه وجود دارد، خصوصا برای جذب صنایع و واحد‌های تولیدی استان بیشتر استفاده کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.