مرادی گفت:در استانی مانند کرمانشاه که ۷۵ درصد مزارع آن دیم است، از لحاظ محصولاتی مانند گندم و جو وضعیت مناسبی نداریم.

ناصر مرادی گفت : یکی از مهمترین مشکلات وضعیت خشکسالی است که باعث کاهش تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، خصوصا محصولات دیم خواهد شد. برای نمونه در استانی مانند کرمانشاه که ۷۵ درصد مزارع آن دیم است، از لحاظ محصولاتی مانند گندم و جو وضعیت مناسبی نداریم.

به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بخش کشاورزی را خصوصا در زمینه تامین انواع نهاده‌ها دچار چالش کند.

مسائل بین‌المللی بر وضعیت کشاورزی جهان و به تبع آن ایران بی تاثیر نیست بخش قابل توجهی از واردات ما خصوصا در زمینه غلات و نهاده‌های دامی از روسیه و اکراین است که تنش بین این دو کشور می‌تواند واردات این محصولات را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

امسال دولت نرخ گندم را تا حدودی مناسب تعیین کرده، با توجه به مسائل جهانی و افزایش قیمت گندم در بازار‌های جهانی، خطر قاچاق گندم و آرد حتی با نرخ‌های فعلی هم وجود دارد.

برای حل این مشکل باید نرخ گندم بر اساس نرخ روز بازار‌های جهانی شناور باشد.

با توجه به احتمال محدودیت تامین نهاده‌های دامی، این امکان که مصرف برخی غلات به سمت خوراک دام برود، وجود دارد.

عضویت ۹ هزار نفر در نظام مهندسی کشاورزی

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه با اشاره به عضویت ۹ هزار نفر در نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه، گفت: از این تعداد ۴۵۰۰ نفر جویای کار هستند.

امیر یاوری گفت: با تلاش فراوان نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از این نیرو‌ها را در روستا‌ها و دهستان‌ها مشغول به کار کردیم تا در نزدیک‌ترین کانون برای ارائه خدمات به کشاورزان باشند.

بخش کشاورزی بگونه‌ای است که افراد به سختی سرمایه خود را وارد این بخش می‌کنند، اما همین سرمایه‌گذاران نیز با بروکراسی شدید مواجه شده و فرار می‌کنند.

تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی لازم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.