مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و نقش ترافیکی ایستگاه شهبازان برای این اداره کل و افزایش میزان تردد قطار‌های عبوری در ایستگاه‌های طرفین، ضرورت طرح توسعه و تطویل خط سه ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

حسن زیودار می‌گوید: با توجه به تردد روزانه ۱۴ رام قطار مسافری به صورت رفت و برگشت و ۱۸ رام قطار باری از ایستگاه‌های این اداره کل، توسعه این خط در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: این طرح شامل توسعه زیربنایی در بخش‌های خطوط و علائم الکتریکی بوده، توسعه و تطویل خط سوم ایستگاه شهبازان با اعتباری بالغ بر ۴۲۰۰ میلیون ریال شامل عملیات کانال کنی، کابل کشی و تغییرات اساسی در سیستم علائم ایستگاه، تهیه و مونتاژ ۱۵۰ متر خط بسته، ریلگذاری، نصب و جابجایی ۲ دستگاه سوزن و در نهایت منجر به افزایش ظرفیت و طول خط ۳ ایستگاه شهبازان از ۴۶۷ به ۶۱۰ متر و در راستای تکمیل سیستم علائم الکتریکی ATC محور جنوب بوده است.

آقای زیودار در ادامه اهداف اصلی تطویل خط سوم این ایستگاه را افزایش ظرفیت خطوط و ارتقاء ایمنی سیروحرکت قطار‌ها دانست و گفت: رفع گلوگاه‌های ظرفیتی راه آهن و کاهش زمان سیر قطار‌های مسافری و باری، افزایش ایمنی وسایل نقلیه ریلی و نیز کاهش توقفات مکرر قطار‌ها از برنامه‌های مهم و از پیش تعیین شده این طرح بوده.

مدیرکل راه آهن زاگرس در پایان گفت: این طرح در حدود یک ماه به طول انجامید که به طور کلی شامل زیرسازی و روسازی خط و نیز توسعه و جابجایی ارتباط و علایم در این ایستگاه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.