از امروز نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی در محل نگار خانه سینما بهمن شهرستان بیرجند افتتاح و تا سه روز آینده ادامه دارد.

کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی گفت: نمایشگاه عکس از امروز تا سه روز آینده در محل نگارخانه سینما بهمن بر پا و ۴۶ اثر منتخب از ۴۰۰ عکس آرشیوی موجود از خاطرات جهادی حزب الله قندهار افغانستان در آن به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: این عکس‌ها برای اولین بار بعد از سی سال به نمایش گذاشته شده است و نمایان گر اتحاد ملت ایران و افغانستان در هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز است.

کریمیان گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۳۰۰ شهید افغانستانی از فاطمیون داشتیم و به طور کلی بیش از ۴ هزار شهید افغانستانی ذیل پرچم کشورمان جهاد کرده و به شهادت رسیدند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس سربازان افغان با پیروی از پیام امام خمینی بدون داشتن هیچگونه هویت رسمی ایرانی و با کمترین امکانات برای بیرون کردن نیرو‌های روسی و دفاع از ولایت جنگیدند.

او گفت: این نمایشگاه به همت سردار اسماعیلی که خود سال‌ها فعالیت نظامی و فرهنگی داشته اند و به اسم برادر شهید شان احسان اسماعیلی برپا شده است.

کریمیان گفت: این نمایشگاه نشان گر گوشه‌ای از اتحاد بین ایران و افغانستان و رفاقت دیرینه این دو کشور است.

برچسب ها: حوزه هنری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.