مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ساعت کاری مرکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : در حال حاضر این مرکز از ساعت هشت صبح تا ۲۳ شب برای مراجعه اهداکنندگان فعال است.

مریم میرزاده با تاکید بر اینکه روزه داری منعی برای اهدای خون نیست، گفت : افراد می‌توانند در ماه مبارک رمضان و در زمانی که روزه هستند نسبت به اهدای خون اقدام کرده و این کار نه مشکلی برای ابطال روزه آن‌ها داشته و نه روزه منعی برای اهدای خون دارد.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه توصیه این است افراد روزه دار جهت اهدای خون در روز‌هایی که سحری صرف کرده، در ساعات اولیه صبح جهت اهدای خون مراجعه کنند. توصیه می‌شود این افراد در ساعات افطار تا سحری قبل از اهدای خون حتما از مایعات به میزان زیاد استفاده کنند.

پیش از اهدای خون شرایط جسمی افراد سنجید می‌شود و در صورتی که افراد واجد شرایط بوده و سحری صرف کرده باشند، منعی برای اهدای خون ندارند و اهدای خون هم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

افرادی هم که به هر علت بعد از اهدای خون دچار ضعف می‌شوند می‌توانند در ساعات بعد از افطار جهت اهدای خون مراجعه کنند.

ساعت کاری مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان افزایش یافته در حال حاضر جهت مراجعه اهداکنندگان در ساعات پس از افطار، مرکز انتقال خون استان از ساعت هشت صبح تا ۲۳ شب پذیرای مراجعه کنندگان است.

در روز‌های تعطیل و جمعه هم از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر فعال هستیم و جمعه (دوم اردیبهشت ماه) که مصادف با دومین شب قدر است جهت اجرای "نذر خون" از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰ شب فعال هستیم.

افراد بسیاری در برخی اعیاد و مناسبت‌های مذهبی "نذر خون" انجام می‌دهند، از این افراد خواست که اجرای این نذر را تنها به مناسبت‌ها محدود نکرده و در مابقی روز‌های سال هم این نذر را به جا بیاورند.

تقاضای ما این است افرادی که برای لیالی قدر "نذر خون" دارند در همین روز‌ها مراجعه کرده تا ضمن رفع نیاز بیماران نیازمند اهدای خون، مانع از ایجاد شلوغی مراکز انتقال خون در شب‌های قدر شوند.

ذخایر خون استان در حد قابل قبولی است، برای اینکه به وضعیت "ایده آل" برسیم تعداد مراجعه کنندگان روزانه باید افزایش یابد.

در حال حاضر روزانه بصورت میانگین ۱۵۰ نفر اهداکننده داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.