مدیرجهاد کشاورزی دزفول گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

احمد زارعی گفت: مراکز خرید این شهرستان برای خرید این میزان گندم در آمادگی کامل قرار دارند از سویی ضرورت دارد با همکاری فرمانداری، بخشداران، تشکل‌ها و سایر متولیان در حوزه تأمین سوخت، امنیت، حمل و نقل شرایط به گونه‌ای مدیریت شود تا در طول دوره برداشت با مشکلات خاصی مواجه نشویم.

او می‌گوید: همچنین ضرورت دارد که پرداخت هزینه محصولات به کشاورزان ظرف ۴۸ ساعت پس از تحویل توسط بانک عامل آغاز شود تا کشاورز مجبور نباشد به دلیل ناهماهنگی‌ها اقدام به فروش محصول خود به دلالان و یا قاچاق آن کند.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول گفت: در سال زراعی اخیر با هماهنگی مناسب بین بخش کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با پیگیری‌های نماینده و فرماندار و حضور مستمر تشکل‌های کشاورزی به صورت فعال در عرصه تصمیم‌گیری، کمترین تنش‌های اجتماعی ناشی از کم آبی و بی آبی استان را در دزفول شاهد بودیم در حالی که به گواه آمار و ارقام بدترین وضعیت آبی نیز در شبکه دز، سد دز و رودخانه دز وجود داشت که این امر جای قدردانی دارد.

به گفته این مقام مسئول، در سال زراعی گذشته به ویژه در فصل بهار و تابستان به دلیل تأمین نبودن آب کافی و ممنوعیت کشت برخی محصولات به دلیل مشکلات آبی و خشکسالی، یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی شهرستان وارد شد.

آقای زارعی  این میزان خسارت را  مربوط به تمام بخش کشاورزی شامل محصولات دائمی و باغات عنوان کرد و گفت: هرچند این خسارات به حوزه تولید و کشاورزی وارد شد، اما این امر با تعامل و همدلی متولیان به خوبی مدیریت و به اتفاقات ارزشمندی منجر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.