مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۸ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم در چند روز اخیر در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند.

امید جهان نژادیان گفت: ظرفیت هرکدام از این کشتی‌ها ۶۵هزار و ۵۰۰ تن گندم است.

او می‌گوید: محموله‌های گندم توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده‌اند که این کشتی‌ها به تدریج در اسکله اصلی بندر امام خمینی (ره) برای تخلیه بار خود پهلوگیری می‌کنند.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان  هم اکنون یک فروند کشتی حامل گندم در اسکله غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) در حال تخلیه بار و حمل یکسره آن توسط کامیون به استان‌های مختلف است.

این مقام مسئول اولویت غله و خدمات بازرگانی خوزستان راحمل یکسره گندم و جلوگیری از رسوب آن در بندر امام خمینی (ره) با هدف حذف هزینه‌های انبارداری عنوان کرد.

 ۲ میلیون و ۹۱۴هزار تن گندم سال گذشته از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

پارسال در مجموع ۱۷میلیون تن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی (ره) وادر کشور شد که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۱درصد رشد نشان می‌دهد.

خشکسالی پیاپی و کاهش تولید محصولات اساسی به خصوص گندم، افزایش واردات محصولات کشاورزی را به دنبال داشته است.این درحالی است که برداشت گندم از سطح ۴۴۵هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم در خوزستان از هفته آینده شروع می‌شود.

برآورد شده امسال ۱.۱ میلیون تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی به قرار هر کیلوگرم ۱۱۵هزار ریال خریداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.