علوی در تذکر پیش از دستور:

وضعیت کوه بی بی شهربانو بحرانی است

عضو شورای شهر گفت: برداشت‌های بی رویه از کوه بی بی شهربانو این کوه را به تپه تبدیل کرده و با ادامه روند فعلی در آینده دیگر اثری از کوه باقی نمی‌ماند.

سید احمد علوی گفت: کوه بی بی شهربانو دارای ویژگی فرهنگی و طبیعی است و می‌توان آن را بازتابی از منظر فرهنگی دانست. بر همین اساس ستاد گردشگری شهرداری تهران اقدام به تهیه پرونده ثبت ملی منظر فرهنگی کوه بی بی شهربانو کرده است. این موضوع در جلسات متعدد در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شده، اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

کوه تاریخی بی‌بی‌شهربانو، میراث طبیعی شهر ری و جنوب پایتخت است. هسته اصلی معماری بی‌بی‌شهربانو در کوه، بنای تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است.

آن طور که اعضای شورای شهر تهران می‌گویند: برداشت بی رویه کارخانه سیمان از این کوه، آن را به تپه ای میان دره‌های عظیم ناشی از برداشت بی رویه تبدیل کرده است. انفجار‌هایی که برای برداشت سیمان از کوه صورت می‌گیرد باعث ریزش کوه در اطراف مقبره بی بی شهربانو شده است.

پیشتر اقراریان عضو شورای شهر تهران هم گفته بود که در رابطه با برداشت سیمان از کوه بی بی شهربانو باید کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کوه میخوایم چیکار
چیزی که زیاد داریم کوه
Canada
آرش
۲۰:۴۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
سیمان کم داری الان؟
کوه تاریخیه که آرامگاه و آتشکده و ... داره
آخرین اخبار