مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۰ فردا ۲۴ فروردین ماه پایان می یابد.

عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: نظر به مصادف بودن مهلت تسلیم اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۰ با تعطیلات نوروز و با توجه به درخواست‌های مودیان محترم موضوع نظام مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان گرامی و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان،آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۰ تا فردا چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

براساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم مالیاتی (فصل زمستان) سال ۱۴۰۰ را تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ تسلیم نمایند، امکان برخورداری از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده در صورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم می‌باشد.

مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ سیزدهم دی ماه ۱۴۰۰ و تغییرات صورت پذیرفته در فرآیند ارائه اظهارنامه، لازم است از این دوره (زمستان ۱۴۰۰)، مالیات و عوارض متعلقه را صرفاً به صورت تجمیعی و در قالب یک صورتحساب درج نموده و ترتیبات پرداخت آنرا فراهم نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین با اعلام اینکه در قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده محصولات دخانی و کالا‌های نفتی تغییر کرده است، گفت: مشمولان موضوع این قانون، اظهارنامه دوره زمستان سال ۱۴۰۰ را براساس قانون جدید تکمیل نمایند.

به گفته او، محاسبات سیستمی نمایش داده شده در سامانه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، بر اساس نرخ‌های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود.

برای درج صحیح مبلغ مالیات خرید و فروش کالا‌های مذکور در اظهارنامه؛ فارغ از نرخ و مبلغ مالیات و عوارض خرید و فروش نمایش داده شده در سامانه اظهارنامه؛ ضروری است مبلغ صحیح ارقام مذکور (با محاسبه دستی مجموع مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده مربوط به دوره زمانی ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ تا ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ و دوره زمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ تا پایان سال ۱۴۰۰) در محل مربوط در اظهارنامه درج شود.

با توجه به اینکه از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ماده (۷۳) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور منسوخ شده است، کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان سیگار و تنباکو مکلفند؛ صرفاً برای بازه زمانی ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ تا ۱۴۰۰/۱۰/۱۲، اظهارنامه موضوع ماده (۷۳) قانون مذکور را به طور جداگانه، تسلیم و مالیات مربوط را پرداخت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار