فرماندهی نیرو‌های هسته‌ای روسیه درباره تهدیدآمیز بودن فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در نزدیکی مرز روسیه هشدار داد.

حمله روسیه به اوکراین برای چهل‌وهشتمین روز متوالی نیز ادامه یافته است. وزارت امور خارجه کرواسی روز گذشته (دوشنبه) به ۲۴ نفر از کارکنان سفارت روسیه در این کشور دستور داد به دلیل حمله روسیه به اوکراین خاک کرواسی را ترک کنند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما اعلام کرد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، یک گزینه است.

«کارل نهمر» صدراعظم اتریش دیروز با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور روسیه در مسکو دیدار کرد. صدراعظم اتریش این نشست را «مستقیم، آشکار و سخت» خواند اما دیدار او با پوتین واکنش‌های متفاوت مقام‌های اروپایی از جمله «تعجب، بدبینی و محکومیت» را در پی داشت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر این‌که هدف غرب تبدیل اوکراین به پایگاه سرکوب روسیه استف گفت کی‌یف به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز است. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته تأکید کرد، آمریکا با سلاح تحریم در پی آن است تا سلطه بین‌المللی خود را بر دیگر کشور‌ها حفظ کند.


بیشتر بخوانید:


ایگور کریلوف، فرماندهی نیرو‌های هسته‌ای روسیه هشدار داد فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک در نزدیک مرز روسیه تهدیدی برای مسکو و منطقه به شمار می‌آید. روز یکشنبه مقامات جمهوری لوهانسک از کشف دستگاهی آمریکایی در این منطقه آزاد شده خبر دادند که برای کشف تشعشعات رادیو اکتیو و شیمیایی کاربرد دارد. آمریکا مدعی است روسیه به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی و اتمی در جنگ اوکراین است، اتهامی که کرملین آن را تکذیب و تأکید می‌کند که هیچ فردی در روسیه به این مسئله حتی فکر نمی‌کند.

آمریکا و غرب روسیه را به قتل‌عام غیرنظامیان در اوکراین متهم می‌کنند. نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد مدرکی بر اتهامات وارد شده علیه مسکو در خصوص جنایات ادعایی در اوکراین وجود ندارد. این در حالی است که سربازان اوکراینی اسیر شده اعتراف کرده‌اند که چطور در کمال بی‌رحمی غیرنظامیان، از جمله زنان را در شهر «ماریوپل» را به دلیل عدم همکاری کشته‌اند.

تحولات روز چهل‌وهشتم از حمله نظامی روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

بازداشت سیاستمدار اوکراینی هوادار مسکو

شبکه تی آر تی گزارش داد سرویس امنیتی اوکراین می‌گوید مدودچوک، سیاستمدار اوکراینی طرفدار روسیه را پس از یک عملیات ویژه خطرناک دستگیر کرده است.

۲ سال پیش
مخالفت اوکراین با سفر رئیس‌جمهور آلمان

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان، برای سفر به کی‌یف به همراه دیگر سیاستمداران اروپایی را رد کرد.

۲ سال پیش
بلینکن: ناقضان حقوق بشر باید بازخواست شوند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بی توجه به اقدامات ضد حقوق بشری کشورش، خواستار مجازات کسانی شد که حقوق بشر را در جهان نقض می کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نمی توانیم تأیید کنیم که روسیه در اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اما اطلاعات موثقی داریم که نیروهای روسیه ممکن است از بمب های اشک آور آغشته به مواد شیمایی استفاده کنند. احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین یک موضوع نگران کننده است که پیش از حمله در مورد صحبت کرده بودیم.

۲ سال پیش
رایزنی جانسون و بایدن در خصوص تسریع کمک رسانی به اوکراین

منابع خبری از مکالمه امروز (سه‌شنبه) «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، درباره تحولات اوکراین خبر دادند.

عرب نیوز با اعلام برگزاری این مکالمه میان دو مقام ارشد، نوشت: « بوریس جانسون و جوبایدن امروز درباره نیاز به تقویت حمایت نظامی و اقتصادی از اوکراین رایزنی کردند.»

۲ سال پیش
پنتاگون: پیش بینی می کنیم کمک های امنیتی به اوکراین به یک میلیارد دلار برسد

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که این کشور تا اواسط ماه میلادی جاری کمک های بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

طبق گزارش الجزیره، پنتاگون می گوید که فضای امنیتی اروپا تغییر کرده و ما به هماهنگی با متحدان خود برای شناخت نیازهای نظامی در این قاره ادامه می دهیم. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ارسال نیروهای بیشتر به منطقه شرقی کشورهای عضو ناتو را بعید نمی دانیم.

۲ سال پیش
ادعای شهردار ماریوپل در خصوص شمار کشته شدگان غیر نظامی

شبکه تی آر تی ترکیه اعلام کرد شهردار ماریوپل اوکراین می‌گوید آخرین برآورد این است که حدود ۲۱ هزار غیرنظامی ساکن ماریوپل از آغاز تهاجم روسیه به قتل رسیده اند.

۲ سال پیش
اوکراین: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهاراتی به سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، واکنش داد و مدعی شد مذاکرات میان کی‌یف با مسکو در بن‌بست قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین به تازگی با بیان آنکه مذاکرات مسکو و کی‌یف به بن‌بست رسیده است، اعلام کرده بود که اوکراین از توافق‌هایی که در جریان مذاکرات در استانبول منعقد شده بود، منحرف شده است و همین مسأله، مذاکرات روسیه و اوکراین را به بن بست رسانده است.

۲ سال پیش
واکنش به مسکو قرار دادن نام خطوط هوایی روسیه را در لیست سیاه اتحادیه اروپا

وبسایت روسیاالیوم گزارش داد آژانس حمل و نقل هوایی روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد اقدام کمیسیون اروپا مبنی بر قرار دادن نام خطوط هوایی روسیه در فهرست سیاه، تأثیری بر ایمنی پروازهای این خطوط نخواهد داشت.

این آژانس در این خصوص گفت: این اقدام شاهدی بر ادامه سیاست غیردوستانه و اقدامات یکجانبه اروپایی و ناقض مفاد توافقنامه شیکاگو و توافقات دوجانبه و نشان دهنده تمایل اروپا برای تشدید محاصره هوایی روسیه است.

این آژانس هوایی روسیه افزود: این اقدامات محدودکننده که غیاباً صورت گرفت، با اتکا بر ادله مرتبط با وضع فنی ناوگان خطوط هوایی روسیه، حفظ قابلیت پرواز این هواپیماها و اجرای معاملات لیزینگ نیست. همه هواپیماهای ما با استانداردهای قابلیت پرواز، مطابقت دارند و تحت برنامه تعمیر و نگهداری دوره ای تعیین شده قرار دارند.

۲ سال پیش
دونتسک: گروه نظامی اوکراینی موجود در دونباس از درنده خوترین گروه‌ها است

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، ادوارد باسورین، سخنگوی نیروهای جمهوری دونتسک گفت: در خصوص اهداف عملیات برنامه ریزی شده در دونباس که پوتین نیز در خصوص آن صحبت کرد باید بگویم خلع سلاح و فائق آمدن بر اغلب توانمندیهای اوکراین در خصوص امکان استفاده از سلاح در رویارویی با غیرنظامیان است.

او در ادامه گفت: گروه نظامی اوکراینی موجود در دونباس ، بزرگترین گروه نظامی اوکراین و در عین حال درنده خو ترین گروهها است و چیره شدن بر این گروه به معنای تحقق خلع سلاح اوکراین در این منطقه خواهد بود.

۲ سال پیش
گفتگوی پوتین و لوکاشنکو درباره تحولات نظامی در اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست مشترک خبری با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود گفت: همکاری خودمان را با بلاروس در زمینه فضایی تقویت خواهیم کرد. ما درباره مشارکت کارشناسان بلاروسی در ایجاد زیرساخت های فضایی و اعزام فضانوردان بلاروسی گفتگو کردیم. تحولات عملیات نظامی در اوکراین را به اطلاع رئیس جمهور بلاروس رساندم.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: آغاز مذاکرات با اوکراین به لطف تلاش‌های لوکاشنکو صورت گرفت و بلاروس محل مناسبی برای میزبانی مذاکرات است. بلاروس شریک ما در اتحادیه کشورهای مستقل است و حجم تبادل تجاری بین دو کشور به چهل میلیارد دلار رسید. روابط بسیاری با بلاروس در زمینه های اقتصادی و تاریخی داریم و قویتر خواهیم شد و هرگز منزوی نخواهیم شد. با بلاروس درباره سازوکاری برای نظارت بر حرکت کالاها و حمل و نقل گفتگو کردیم. استفاده از روبل برای پرداخت بهای گاز، تاثیر منفی تحریم های غرب از جمله بر بلاروس را کاهش می دهد.

۲ سال پیش
 نام ۲۰ خط هواپیمایی روسیه در فهرست سیاه اتحادیه اروپاست

اتحادیه اروپا عبور بیست خط هواپیمایی روسیه را از حریم هوایی اروپا به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی ممنوع کرده است.

پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی (آر تی) نوشت طبق گزارش منتشر شده در وبسایت کمیسیون اتحادیه اروپا، این اتحادیه ۲۰ شرکت هواپیمایی روسیه را به دلیل مسائل مرتبط با ایمنی، تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها تحریم کرده است.

این در حالی است که عبور هواپیما‌های روسی در حریم هوایی کشور‌های اروپایی به دلیل تحریم‌های مرتبط با حمله روسیه به اوکراین ممنوع شده است.

۲ سال پیش
بلژیک: ما به اوکراین سلاح می‌دهیم

نخست وزیر بلژیک: اتحادیه اروپا روسیه را از جهان منزوی می‌کند و از طریق تحریم به آن فشار می‌آورد. : ما به اوکراینی ها سلاح برای دفاع از خود و کمک های بشردوستانه می‌دهیم. جنایات جنگی در اوکراین رخ داده است و افرادی مسئول آن هستند.

۲ سال پیش
بلینکن: جنگ اوکراین امنیت غذایی جهان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، آنتونی بلینکن پس از دیدار وزرای دفاع و وزرای امور خارجه هند و آمریکا در واشنگتن در کنفرانس مطبوعاتی گفت: درگیری کنونی در اوکراین امنیت غذایی جهان را به مخاطره می‌اندازد.  آمریکا و هند به منظور افزایش ارائه مواد غذایی به بازار جهانی تلاش و همکاری می‌کنند.

بلینکن در ادامه گفت: حمله روسیه با دیدگاه مشترک آمریکا و هند برای داشتن منطقه ای آزاد در حوزه هند و اقیانوس آرام، در تضاد است. اقدامات روسیه تأثیر شدیدی نه فقط بر اروپا و اوکراین بلکه بر همه نقاط دنیا دارد و به عنوان مثال موجب ناامنی غذایی و افزایش قیمت ها می شود.

۲ سال پیش
بازدید نخست وزیر لیتوانی از منطقه ای نزدیک کی یف

به گزارش شبکه تلویزیونی تی آر تی، اینگریدا سیمونیت، نخست وزیر لیتوانی پس از تسلط نیروهای اوکراینی، از منطقه ای در نزدیکی کی یف، پایتخت اوکراین بازدید کرد.

۲ سال پیش
دیدار پوتین با همتای بلاروسی خود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروس خود اعلام کرد که در این نشست بر اتحاد و اقداماتی که باید انجام شود تمرکز خواهد شد.

۲ سال پیش
استفاده روسیه از راکت اندازهای دریایی در ماریوپل علیه نئونازی‌ها

به گزارش شبکه روسیا الیوم، نیروی دریایی روسیه برای نخستین بار نزدیک بندر ماریوپل از راکت اندازهای دریایی «گراد-ام» ۱۲۲ میلیمتری استفاده کرد. نیروی دریایی روسیه از این راکت اندازها علیه تندروهای اوکراینی استفاده کرد که در این بندر و کارخانه «آزوف استال» پنهان شده بودند. 

۲ سال پیش
روسیه سهم دلار را در ذخایر ارز‌ی خود کاهش داده است

پایگاه اینترنتی شبکه روسی آر تی نوشت، روسیه قبل از جنگ اوکراین، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارز‌های خارجی خود را کاهش داده است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که با وجود اینکه واشنگتن و متحدانش نیمی از دارایی‌های روسیه به دلار و دیگر ارز‌ها را مسدود کردند، این کشور ذخایر کافی یوان و طلا در سبد ذخایر ارزی خود برای محدود کردن تاثیر تحریم‌های غرب در اختیار دارد.

۲ سال پیش
توقیف ده کشتی روسی در بندر اودسا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اداره تحقیقات اوکراین از توقیف ده کشتی روسیه در بندر اودسا با هزینه کلی ۳.۹ میلیون دلار خبر داد تا آن‌ها را بعدا ملی کند.

۲ سال پیش
تلاش اروپا برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ساخت خط لوله گازی که نروژ را به لهستان متصل می‌کند و مدت‌ها تعلیق شده بود، پس از حمله روسیه به اوکراین از سر گرفته شد. کارشناسان می‌گویند از پروژه‌های پایانه‌های گاز طبیعی مایع در شمال آلمان، فنلاند یا فرانسه گرفته تا مسیر‌های جدید احتمالی از طریق اسپانیا یا شرق مدیترانه، اروپا سخت در تلاش است تا خود را از وابستگی به گاز روسیه رهایی بخشد، اگرچه این کار سال‌ها طول خواهد کشید. در «میدلفارت» در جزیره فین دانمارک، تکمیل پروژه خط لوله بالتیک به طول تقریبا ۹۰۰ کیلومتر از ماه گذشته از سر گرفته شد.

۲ سال پیش
تمجید پوتین از عملکرد نیروهایش در عملیات نظامی اوکراین

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه مسکو بیش از این تحمل نسل کشی در دونباس را نداشت، از عملکرد نیرو‌های روسیه در اوکراین تمجید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه و بلاروس در زمینه طرح‌های زیرساختی فضایی همکاری خواهند کرد.

 

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: انهدام ۴۴۳ پهپاد و ۲۱۳۹ تانک و خودروی زرهی اوکراین

کانال تلگرامی شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه از انهدام ۴۴۳ فروند پهپاد و ۲۱۳۹ تانک و خودروی زرهی اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین خبر داد.
سازمان هواپیمایی روسیه نیز اعلام کرد: محدودیت پرواز‌ها و تعطیلی فرودگاه‌های جنوب و جنوب غربی روسیه تا نوزدهم آوریل تمدید شد.

۲ سال پیش
حمله به ۳۲ زیرساخت نظامی اوکراین

کانال تلگرامی اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: نیروی هوایی روسیه ۳۲ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله سامانه ضد هوایی بوک ام ۱ را هدف قرار داد.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، شب گذشته دو انبار مهمات و آشیانه هواپیما در مناطق خملنیتسکی و کی یف با موشک هدف قرار گرفت.

۲ سال پیش
انگلیس:در صورت استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد

جیمز هیپی وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد در پاسخ به هر گونه استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین، همه گزینه‌ها بر روی میز قرار خواهد داشت.
جیمز هیپی به اسکای نیوز گفت برخی موضوعات غیرقابل قبول هستند‏، استفاده از تسلیحات شیمیایی با پاسخ همراه خواهد شد و همه گزینه‌ها برای این که این پاسخ چه می‌تواند باشد‏، روی میز قرار دارد.
لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد لندن برای راستی آزمایی جزییات گزارش‌ها درباره این که نیرو‌های روسیه ممکن است در حمله به ماریوپل از عوامل شیمیایی استفاده کرده باشند؛ با شرکای خود در حال همکاری است.

۲ سال پیش
حمایت مالی کانادا از گردان نئونازی آزوف در اوکراین

کانادا حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای آموزش به ارتش اوکراین شامل گردان آزوف هزینه کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، دولت کانادا پیشتر متعهد شده بود هیچ حمایتی از گردان آزوف انجام ندهد. حدود دو هزار نفر از اعضای گارد ملی اوکراین نیز با هدف تقویت ارتش این کشور، از سوی کانادا آموزش دیدند. این در حالی است که اکنون کانادا سعی دارد بگوید از گردان آزوف حمایتی نکرده است.

۲ سال پیش
سرنگونی یک فروند پهپاد نزدیک شبه جزیره کریمه

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک فروند پهپاد در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمه خبر داد.
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، ناوچه روسیه در دریای سیاه، یک فروند پهپاد بیرقدار را با دو موشک سامانه ضد هوایی شتیل هدف قرار داد و منهدم کرد.

۲ سال پیش
آمریکا و انگلیس در حال تحقیق درباره ادعای «حمله شیمیایی» روسیه به اوکراین هستند

گردان نئونازی آزوف اوکراین، نیرو‌های روسیه را به استقرار سلاح شیمیایی علیه جنگجویان خود در طول محاصره ماریوپل متهم کرده است، که به طور بالقوه بهانه‌ای برای ایالات متحده و متحدان غربی آن برای تشدید تلاش‌ها برای مجازات مسکو به دلیل درگیری ایجاد می‌کند.
بر اساس اتهامات تایید نشده‌ای که توسط گردان افراطی ملی گرایان آزوف در تلگرام منتشر شده است، یک عامل شیمیایی ناشناس روز دوشنبه از یک هواپیمای بدون سرنشین رها شد و چندین جنگنده اوکراینی در منطقه با مشکل نفس کشیدن مواجه شدند.
به گزارش رویترز، با این حال، یکی از دستیاران پترو آندریوشچنکو، شهردار ماریوپل، خاطرنشان کرد که اتهامات مربوط به حمله شیمیایی تایید نشده است.
مقامات غربی به سرعت به این اتهامات پرداختند و نسبت به عواقب شدید مسکو هشدار دادند. لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: ما فوراً با شرکای خود برای تأیید جزئیات کار می‌کنیم. هر گونه استفاده از چنین سلاح‌هایی تشدید بی رحمانه در این درگیری خواهد بود و ما پوتین و رژیم او را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گفت که مقامات آمریکایی وضعیت ماریوپل را زیر نظر دارند. این گزارش‌ها، در صورت صحت، عمیقا نگران‌کننده و منعکس‌کننده نگرانی‌هایی است که ما در مورد پتانسیل روسیه برای استفاده از انواع عوامل کنترل شورش، از جمله گاز اشک‌آور مخلوط با عوامل شیمیایی، در اوکراین داشته‌ایم.

۲ سال پیش
ژاپن بار دیگر روسیه را تحریم کرد

دولت ژاپن روز سه شنبه تحریم‌های بیشتری را علیه ۳۹۸ فرد و ۲۸ سازمان از روسیه تصویب کرد.

۲ سال پیش
آمریکا به مقامات هندی نسبت به خرید نفت از روسیه هشدار داد

مقامات آمریکایی می گویند جو بایدن در گفتگو با نخست وزیر هندوستان نسبت به عواقب خرید نفت از روسیه هشدار داده و گفته است در صورت ادامه این روند ممکن است واشنگتن واکنشی شدید به آن نشان دهد.

بایدن و نارندا مودی، نخست وزیر هندوستان در روزهای اخیر و از طریق تماس ویدئویی آخرین تحولات اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پس از این دیدار مقامات آمریکا این نشست را گرم و صادقانه توصیف کردند اما ساعاتی پس از آن اعلام کردند: بایدن چند بار به مودی در مورد عواقب خرید نفت بیشتر از روسیه هشدار داده و او را از عواقب خطرناک این اقدام آگاه کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه در شهرهایی که از آنها عقب نشینی کرده مین گذاری کرده است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی خطاب به مردم کشورش گفت: روسیه در بخشهایی از شمال اوکراین که از آنها عقب نشینی کرده مین گذاری کرده است.

زلنسکی این اقدام روسیه را جنایت آشکار جنگی عنوان کرد و گفت: در مناطق شمالی اوکراین صدها هزار مهمات منفجر نشده باقی مانده است اما نیروهای اوکراینی و تیم های پاکسازی در حال خنثی کردن این مهمات هستند.

زلنسکی تاکید کرد: با توجه اطلاعات به دست آمده و اسنادی که در دست داریم کشور ما در حال حاضر یکی از آلوده ترین کشورها در جهان به لحاظ دارا بودن مین است.

۲ سال پیش
آمریکا استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین و توسط روسیه را تایید نکرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل را تایید نمی کند.

پرایس در ادامه عنوان کرد: ما پیشتر به ا.وکراینی ها هشدار داده بودیم که روسیه می تواند در ماریوپل از تسلیحات شیمیایی استفاده کند.

وی ادامه داد: ما تمام اطلاعات خود در مورد فعالیت روسیه در خاک اوکراین را با شرکای اوکراینی خود به اشتراک می گذاریم وشاید در فرصتی بهتر جهان را از اقدامات مسکو در مناطق مختلف اوکراین آگاه کنیم.

۲ سال پیش
دادستان کل اوکراین: در حال بررسی 5800 پرونده از جنایات جنگی روسیه در کشور هستیم

ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین در گفتگو با خبرنگار سی ان ان در این باره گفت: ما بیش از 500 مظنون را در جنایات جنگی اخیر روسیه در اوکراین شناسایی کرده ایم که از آن جمله می توان به سیاستمداران، پرسنل نظامی و عوامل تبلیغاتی روس اشاره کرد که همگی خواهان آغاز این جنگ بوده اند.

وی تاکید کرد: این جنایتکاران باید در دادگاه های اوکراین مجازات شوند و ما تمام مسئولیت آن را برعهده خواهیم گرفت.

روسیه تا به حال هر گونه اقدام برای ارتکاب به جنایت جنگی را رد و نیروهای اوکراینی و مخالفان دولت را به کارشکنی متهم کرده است.

۲ سال پیش
شهردار ماریوپل مدعیست بیش از 10 هزار غیرنظامی در این شهر کشته شده اند

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل در این باره گفت: تا به حال بیش از 10 هزار غیرنظامی در ماریوپل کشته شده اند و اگر روند حملات به همین منوال ادامه پیدا کند این تعداد می تواند به بیش از 20 هزار نفر برسد.

بویچنکو در ادامه نیروهای روسی را متهم کرد که برای هفته ها مانع از ورود کاروانهای بشر دوستانه به داخل ماریوپل شده اند تا از این طریق ابعاد گسترده کشتار غیرنظامیان در این منطقه را از چشم جهانیان پنهان نگه دارند.

۲ سال پیش
هشدار روسیه درباره تلاش اوکراین برای انجام اقدامات تحریک آمیز

دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد: ممکن است ارتش اوکراین در اودسا اقدام به انجام اموری برای متهم کردن مسکو باشد. 

وی افزود: براساس اعلام منابع موثق، نیروهای اوکراینی به تعداد زیاد در لباس نظامیان روسی در شهر اودسا دیده شده اند. آنها می توانند هر اقدامی را مرتکب شده و نیروهای روسی را متهم کنند. 

۲ سال پیش
نگرانی زلنسکی از حمله شیمیایی احتمالی از سوی روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین ابراز نگرانی کرد نیروهای روسی ممکن است از سلاح های شیمیایی در نقاط مختلف اوکراین استفاده کنند.

زلنسکی در ادامه عنوان کرد: روسیه بارهای مدعی شده که نیروهایش می توانند از سلاح های شیمیایی در ماریوپل استفاده کنند. ما تمام این ادعاها را جدی می گیریم و درباره عواقب آن به شدت نگرانیم.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای روسی بیانیه جدیدی را صادر کردند که نشان از آمادگی آنها برای ورود به مرحله جدیدی از ترور علیه اوکراین و نظامیان ما بوده است.

۲ سال پیش
تحریم‌های آمریکا علیه روسیه «جنگل بی‌قانون» را ایجاد می‌کند

به گزارش آرتی، نشریه گلوبال تایمز در مقاله‌ای عنوان کرد، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه «جنگل بی‌قانون» را ایجاد می‌کند

نشریه گلوبال تایمز تحت حمایت پکن، تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه را مانور غیرقانونی در جهت منافع آمریکا خواند و به نقل از کارلوس فرانکا، وزیر امور خارجه برزیل این اقدامات را «طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی» خواند.

گلوبال تایمز نوشت تنها محاسبات، هدف استراتژیک خود برای سرکوب رقیب است. در مقاله‌ای اعلام شده است که آمریکا به قدرت خود، برخلاف قوانین و قواعد بین‌المللی، اصول اخلاقی، یا پیامد‌های مضری که اعمالش ممکن است برای دیگران ایجاد کند، ایمان دارد.

در مقاله گلوبال تایمز نشان داده شده است که چگونه آمریکا اجازه واردات موادی را که به آن‌ها وابسته است از روسیه، مانند تیتانیوم برای تولید هواپیما، و کود‌ها و در عین حال ممنوعیت تجارت سایر کشور‌ها با آن‌ها را می‌دهد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه به اخراج دیپلمات‌ها از فرانسه پاسخ می‌دهد

خبرگزاری ریانووستی نوشت، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری گفت: روسیه به اقدامات فرانسه علیه دیپلمات‌ها پاسخ مناسب خواهد داد.

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که ۶ دیپلمات روس در فرانسه غیرارادی شناخته شده‌ند.

زاخارووا گفت: روسیه پاسخ مناسبی به این اقدام خواهد داد.

۲ سال پیش
روسیه بیش از ۱۰.۸ هزار تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه از آغاز عملیات ویژه نظامی، بیش از ۱۰.۸ هزار تن محموله بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
فرماندهان نظامی ماریوپل: نبرد نهایی نزدیک است

خبرگزاری آرتی گزارش داد فرماندهان ماریوپل ادعا می‌کنند مهمات آن‌ها تقریباً تمام شده و نبرد نهایی نزدیک است.

تفنگداران دریایی اوکراینی که از شهر ماریوپول دفاع می‌کنند نگرانند روز دوشنبه مهمات آن‌ها تمام شود، در حالی که فرماندهان ارشد از کمک به عملیات نجات برای رساندن ذخایر به آن‌ها خودداری کرده اند.

جنگنده‌ها ادعا می‌کنند که در ابتدا بیش از ۵۰ هزار گلوله، ۲۰ مین و StarLink ایلان ماسک به آن‌ها داده شد، اما قول پشتیبانی هلی‌کوپتری به آن‌ها داده شد که هرگز نرسید. آن‌ها ادعا می‌کنند که ۲ هفته بدون تماس گذشته است.

آن‌ها گفته‌اند که نبرد نهایی روز دوشنبه خواهد بود، زیرا آن‌ها «حذف شده‌اند.»

۲ سال پیش

وزیر امور خارجه هند گفت:

  • خرید انرژی اروپا از روسیه بسیار بیشتر از هند است.
  • واردات انرژی روسیه در یک ماه کمتر از واردات اروپا در یک روز است.
  • ما برای جبران کمبود ناشی از کمبود زنجیره تأمین گندم به دلیل جنگ در اوکراین کار را آغاز کرده‌ایم.
۲ سال پیش

به گزارش الجزریه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

  • ما کشور‌ها را تشویق می‌کنیم که انرژی بیشتری از روسیه نخرند، اما مطمئناً هر کشوری آزاد است که این کار را انجام دهد.
  • همه کشور‌هایی که کارت فشار بر روسیه را دارند باید از این کارت‌ها برای توقف جنگ روسیه در اوکراین استفاده کنند.
  • جنگ روسیه تأثیر عمیقی نه تنها بر اروپا و اوکراین، بلکه در سراسر جهان دارد.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: چین به دنبال بازسازی منطقه و نظام بین‌المللی به منظور خدمت به منافع خود است.

۲ سال پیش

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • جنگ روسیه حمله به مردم اوکراین و نظام بین‌المللی است.
  • حمایت ما از اوکراین ادامه پیدا می‌کند و ما از کشور‌های دیگر خواستار انجام این کار و محکومیت مسکو هستیم.
  • جنگ روسیه دارای اثرات عمیق در سراسر جهان، از جمله ناامنی غذایی و قیمت‌های بالا است.
۲ سال پیش

شورای شهر ماریوپل مدعی شد هواپیمای روسی این شهر را با استفاده از یک ماده سمی ناشناخته علیه نظامیان و غیرنظامیان بمباران کرد.

الجزیره به نقل از این شورا نوشت، قربانیان بمب‌های هوایی روسیه از مشکلات تنفسی و تعادل رنج می‌برند.

۲ سال پیش

معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت: ۴ هزار ۳۵۴ نفر از طریق کریدورهای بشردوستانه در سراسر کشور تخلیه شدند.

۲ سال پیش

شهردار خارکیف مدعی شد: نیرو‌های ما موقعیت‌های دفاع خود را حفظ می‌کنند و نیرو‌های روسی با هدف قرار دادن غیرنظامیان کمبود آن را جبران می‌کنند.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد، واشنگتن قصد دارد به اوکراین برای طراحی جبهه جنگ جدید کمک کند.

به گفته مقامات پنتاگون کمک‌های جدید ممکن است شامل موشک‌های جاولین باشد. اوکراینی‌ها نیاز به سلاح‌های سنگین در جبهه‌های شرقی و جنوبی دارند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ایران باید با دادن تسلیحات نظامی مخصوصا تجربه جنگ شهری به روسیه کمک کنه تو سوریه روسیه با ایران هم پیمان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اگ جنگ ایران و روسیه در سوریه علیه داعش و تکفیری ها نبود اگه مبارزه ی شجاعانه ی روسیه در اکراین علیه گروه های نعونازی تکفیری در اکراین نبود مطمعنا در *ایران* شاهد جنایت های شدید تکفیری ها و وهابی ها بودیم و الان در مرزهای خود باید با داعشی ها می جنگیدیم
درود بر پوتین
پوتین خیلی مرده با اینکه امریکا نامرده
درود بر پوتین ❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
الحق و الانصاف حقوق معلما زیاده، رتبه بندی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
به این خبرنگار شعاع مدال دهید بعد از ۴۸ روز بجای عبارت عملیات نظامی ویژه از واژه حمله نظامی استفاده کرده است...خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
درود بر روسیه
مرگ بر آمریکای جنایت کار
♥♥♥ پوتین ♥♥♥
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا و روسیه
France
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بابا اصلا روسیه خیلی خوب و مظلومه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
روسیه فقط دروغ پراکنی میکند که جنایات و تجاوز خود به اوکراین رو توجیه کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و اعوان و انصارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تجاوز روسیه به کشورهای همسایه تهدیدامیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مزخرف نگو. مزخرف. اون کشورهایی که متجاوز و بی منطق هستند ، آمریکا، اسرائیل، عربستان سقوطی و اکثر کشورهای اروپایی هستند و به زودی تاوان بی منطقی خود را خواهند پرداخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
الحق که شیطان بزرگ امریکا است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
هر چه شرق و غرب با هم درگیر باشند به نفع ماست. به خصوص غربی‌ها اگه اقتصادشون متلاشی بشه دنیا از شر چند قرن استعمار قدیم و نوین و فرانوینشون راحت میشه. همین که روسیه به ایران محتاج و از اونطرف اقتصاد آمریکا و اروپا روز به روز بدتر خودش برای ایران کلی سوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اگر خوابی بیدار شو روسیه به اکراین حمله کرده میلیونها نفر آواره شدن هزاران نفر کشته شدن
آخرین اخبار