کارل نهمر با اعلام حمایت از اوکراین در درگیری کنونی، دیدار خود با رئیس‌ جمهور روسیه را سخت دانست.

«کارل نهمر» صدراعظم اتریش امروز (دوشنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در مسکو دیدار کرد. این نشست از سوی نهمر «مستقیم، آشکار و سخت» توصیف شد و در کل سفر او به مسکو، با واکنش‌های متفاوت مقام‌های اروپایی از جمله «تعجب، بدبینی و محکومیت» آن‌ها مواجه شد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، نهمر اولین مقام از اتحادیه اروپاست که از زمانی که پوتین به نیروهایش دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، با پوتین ملاقات می‌کند.

اتریش به طور کلی روابط نزدیکتری با مسکو نسبت به بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا دارد، اما به تازگی روند روابطشان چنین نبوده است.

نهمر همبستگی خود را با اوکراین علیه حمله روسیه اعلام کرده و حمله روسیه را محکوم کرده است. همچنین دولت او به دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا در اخراج دیپلمات‌های روس پیوسته است.

نهمر در بیانیه‌ای پس از دیدار امروز، مذاکره با پوتین را «بسیار مستقیم، باز و سخت» خواند و افزود: «مهمترین پیام من به پوتین این بود که جنگ در اوکراین باید پایان یابد، زیرا در جنگ فقط هر دو طرف بازنده هستند.»

سخنگوی نهمر بعدازظهر دوشنبه گفت که این دیدار در اقامتگاه رسمی پوتین در خارج از مسکو برگزار شد.

رسانه‌های اتریشی از جمله روزنامه اتریشی «کرونن سایتونگ» نیز گفتند که نشست امروز میان نهمر و پوتین پس از حدود ۹۰ دقیقه به پایان رسیده است.

در واکنش به دیدار امروز این دو مقام ارشد، یک استاد رشته سیاست تطبیقیِ ​​اتریش در دانشگاه سالزبورگ در توییتر خود نوشت: «بیایید امیدوار باشیم که دیدار نهمر با پوتین بیش از آنچه گفته شده و به چشم دیده می‌شود نتیجه با خود به همراه داشته باشد. اتریش در گذشته اغلب نقش یک احمق مفید را برای مسکو ایفا کرده است.»

این دیدار از سوی آلمان حمایت شد، اما شریک ائتلافی محافظه کار نهمر، یعنی جناح چپ سبز‌ها از دیدار امروز انتقاد کرده است.

شب گذشته اعلام شده بود که سفر صدراعظم اتریش با هماهنگی «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار