انتشار جزئیات جدید درباره سنسور دوربین IMX۸۶۶ سونی

سنسور دوربین گوشی مدل IMX۸۶۶ سونی با یک ویژگی منحصربه‌فرد ارائه خواهد شد.

به تازگی درباره سنسور‌های دوربین سری ۸۰۰ سونی که در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار وجود خواهند داشت، جزئیات بیشتری ارائه شده است. به عنوان مثال، نماینده ۵۰ مگاپیکسلی این سری در گوشی‌های آینده وان پلاس، با نام دوربین مدل Sony IMX۸۶۶ عرضه خواهد شد.

طبق گزارش Digital Chat Station، مطمئنا دوربین IMX۸۶۶ سونی، بزرگتر از مدل IMX۷۶۶ است و انتظار می‌رود با پیکسل‌های بیشتر بتواند نور بیشتری را جمع آوری کند.

برخلاف آرایش پیکسل‌های سنتی قرمز - سبز - آبی (RGB) که در مدل IMX۷۶۶ مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت بزرگ دیگر، آرایش ماتریس پیکسل قرمز – سبز – آبی – سفید (RGBW) این دوربین جدید خواهد بود. اگر الگوریتم‌های محاسباتی به درستی کار کنند، افزودن پیکسل سفید اضافی، امکان جمع آوری نور و دقت رنگ بهتر را فراهم می‌کند.

دوربین IMX۸۶۶

بزرگترین خبر در مورد سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX۸۶۶ آینده سونی، این است که این سنسور در واقع یک سنسور دو فریم است که از نسبت تصویر ۱۶:۱۱ استفاده می‌کند. برای عکس‌ها، نسبت تصویر ۴:۳ است، اما اندازه کلی آن هنوز گزارش نشده است. به این ترتیب این سنسور امکان جمع‌آوری نور بهینه را در سناریو‌های مختلف فیلمبرداری و عکسبرداری به کاربر می‌دهد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار