وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به آتش‌بس اجرا شده میان این کشور و ائتلاف متجاوز خواستار پایان محاصره یمن شد.

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت صنعا اعلام کرد محاصره یمن باید به پایان برسد و در هیچ اقدامی برای صلح زیر نظر عربستان سعودی شرکت نخواهیم کرد.
 
وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا در مصاحبه با شبکه المیادین در این خصوص گفت: جهانیان نباید فریب عربستان را بخورند که ادعا می‌کند آنچه در یمن روی می‌دهد جنگ داخلی است. شرط ما برای فرستاده سازمان ملل این بود که محاصره کاهش پیدا کند تا به کلی لغو شود.
 
او در ادامه افزود: از آتش بس استقبال کردیم اما خواستار اجرای عملی آن هستیم نه این که صرفا حرف آن زده شود. ما در صنعا تحت محاصره هستیم و آسیب می‌بینیم و رنج می‌کشیم نه کسانی که در هتل های ریاض به سر می‌برند.
 
شایان ذکر است که ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرده بود که عملیات خود در یمن را متوقف کرده است، اما ناظران تخلفات ائتلاف را در برخی استان‌های یمن ثبت کردند. در همین راستا رسانه‌های نظامی یمن فاش کردند ائتلاف سعودی در طول یک هفته پس از اجرایی شدن توافقنامه آتش‌بس، ۱۶۴۷ بار آن را نقض کرده است.
 
حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا، روز جمعه نیز تایید کرد که نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی در حال افزایش است و آخرین آن تجاوز گسترده به مواضع جنگنده‌های یمنی در مأرب است.
 
گفتنی است منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در سال ۲۰۱۲ پس از تحولات سیاسی قیام سال قبل از آن، برای نظارت بر دوره گذار دموکراتیک در یک دوره دوساله انتخاب شد، اما در اواخر سال ۲۰۱۴، جنبش مردمی انصاراالله، کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست گرفت و هادی در نهایت به جنوب و سپس به عربستان گریخت. عربستان نیز با این بهانه با تشکیل یک ائتلاف عربی به یمن حمله کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار