مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:۱۳۰ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان امسال در سیستان و بلوچستان اجرا میشود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) با هدف محرومیت زدایی و آبادانی روستا‌ها،خبرداد.

بیک مداح  گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون تعداد ۶۶۵ طرح هادی در روستا‌های سطح استان اجرا شده است.

او گفت: همچنین در طول ۴ دهه فعالیت بنیاد مسکن در استان برای ۳ هزار و ۲۲۹ روستا تهیه طرح هادی صورت گرفته و در همین مدت ۳۹۹ طرح هادی روستایی مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۳ هزار و ۴۴۱ روستا است که برای ۳ هزار ۲۲۹ روستا تهیه طرح هادی انجام گرفته است و ۲۱۲ روستا نیز در استان فاقد طرح هادی است.

دکتر بیک مداح گفت: در سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود برای تعداد ۳۴۴ روستای سطح استان بازنگری طرح هادی صورت گیرد.

وی در پایان تهیه و اجرای طرح هادی را از رسالت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آبادانی روستا‌ها برشمرد و گفت: اجرای طرح هادی شامل طیف متنوعی از فعالیتهاست. از اقدامات کالبدی تا توجه به جزئیاتی، چون اهمیت استفاده از مصالح استاندارد و بویژه بومی، که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن توجه ویژه‌ای دارد و حمایت‌هایی مانند طرح تخصیص قیر رایگان می‌تواند باعث تسریع در انجام این مهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.