معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : امسال باید ۴۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم که تحقق آن به حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

بهزاد باباخانی ایجاد اشتغال را از برنامه‌های اولویت دار امسال استان دانست و گفت : به این منظور نیاز به رونق سرمایه گذاری در استان داریم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تدوین اطلس سرمایه گذاری استان لازم است باید بتوانیم با احصای فرصت‌های سرمایه گذاری استان، چندین گزینه را به متقاضیان سرمایه گذاری در استان معرفی کنیم. باید کتاب فرصت‌های سرمایه گذاری و چندین کلیپ از مزیت‌های سرمایه گذاری در استان تهیه و در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قرار گیرد.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان امسال باید اعتباراتی از شرکت شهرک‌های صنعتی کشور گرفته تا بتوانیم چندین شهرک صنعتی جدید در استان ایجاد کنیم. باید چند شهرک صنعتی تخصصی از جمله شهرک تخصصی قیرطبیعی در استان راه اندازی کنیم.

زیرساخت‌ها در مناطق آزاد و ویژه و مرز‌های تجاری استان تقویت شود.

از ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی موجود، احیای واحد‌های راکد، توسعه واحد‌های تولیدی موفق موجود استفاده و ظرفیت واحد‌های نیمه فعال به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در استان افزایش یابد.

یک مرکز کسب و کار‌های کوچک با همکاری جهاددانشگاهی استان راه اندازی کرده ایم که نیاز به حمایت مالی دارد و در صورت حمایت می‌توانیم اشتغال خوبی را در این حوزه ایجاد کنیم.

یکی دیگر از راهبرد‌های امسال حفظ موقعیت استان میان استان‌های با تورم پایین است اسفند پارسال با نرخ تورم ۳۹.۷ درصد جایگاه تورمی استان به رتبه ۲۵ بین استان‌های کشور رسید که امسال هم تلاش داریم بین استان‌های با تورم پایین کشور قرار گیریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.