مدیر کل اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه یکی از مهمترین ملزومات برای جذب سرمایه گذار در استان را بهبود فضای کسب و کار دانست .

حیدریان گفت : برای بهبود فضای کسب و کار باید بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران کوتاه شود و موانع اداری که پیشروی آن‌ها وجود دارد مرتفع شود.

به گفته مدیر کل اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در همین راستا در شهریور سال ۱۳۹۸ پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان کرمانشاه راه اندازی شد این پنجره فرصت بسیار خوبی است که تنها چهار استان کشور از آن بهره‌مند است.

در قالب این پنجره واحد سرمایه گذاری می‌توانند با ثبت درخواست سرمایه گذاری برای دریافت مجوز اقدام کنند و ۱۳ دستگاه پاسخ دهنده به استعلامات نیز همگی در این سامانه حضور دارند و باید در زمان مشخص شده به استعلامات پاسخ دهند.

با وجود مشکلات بسیار، هفت هشت متقاضی سرمایه گذاری خارجی طی سال‌های اخیر در استان داشتیم که مجوز سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد دارایی را دریافت کردند تنها یک پروژه فروآلیاژ موفق شد به مراحل پایانی کار برسد و وارد مدار تولید شود و سایر پروژه‌ها هنوز در مراحل اولیه کار باقی مانده‌اند.

یکی از پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی استان کرمانشاه که مجوز آن صادر شده تولید پنل‌های خورشیدی با سرمایه گذاری آلمانی‌ها است سرمایه این پروژه ۹۲ میلیون یورو است، اما سرمایه گذار برای وارد کردن منابع مالی این پروژه دچار مشکل شد و فعلاً مجوز را تمدید کردیم.

پروژه کاشی و سرامیک چینی‌ها با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو از دیگر طرح‌ها است این طرح به دلیل شرایط کرونا متوقف مانده، اما طی رایزنی که با سرمایه‌گذاران داشتیم بار‌ها تأکید کردیم که در ابتدای امسال پروژه را تعیین تکلیف کنند.

یکی دیگر از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان بیمارستان ۷۱۴ تختخوابی ویانا با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی سرمایه گذاران آمریکایی است این طرح به دلیل مشکلات تأمین مالی و انتقال سرمایه به داخل کشور هنوز اجرا نشده، اما تا پایان فروردین به سرمایه‌گذاران مهلت دادیم که این طرح را تعیین تکلیف کند و چنانچه امکان اجرای آن را ندارند اعلام کنند تا زمین را در اختیار پروژه دیگر قرار دهیم.

پروژه فرآوری روده با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها که در مرحله تأمین زمین است مشکل تأمین زمین این طرح امسال رفع می‌شود و سرمایه گذار دوباره پای کار می‌آید.

یکی دیگر از پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی استان گلخانه حیدرآباد با حضور سرمایه‌گذاری از ترکیه است قرار بود این طرح در شهرستان هرسین اجرا شود، اما متوقف شد و امیدواریم مشکلات این پروژه امسال مرتفع شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.