مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد گفت: پارسال در مجموع بیش از ۶۰۰ تن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شد که این مقدار نسبت به سال پیش از آن، ۵۰ درصد افزایش داشت.

مسعود ملا گفت: مقدار عسل تولید شده سال ۱۴۰۰ نزدیک به میانگین تولید نرمال سالانه مهاباد است، سال قبل از آن حدود ۳۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شده بود که پارسال، رطوبت و گرمای مناسب در زمان گل دهی موجب افزایش میانگین تولید شد.

وی گفت: در آخرین سرشماری زنبورستان‌های این شهرستان، ۵۴ هزار کندوی سنتی و مدرن شمارش شد که از این تعداد، ۳ هزار کندو سنتی و ۵۲ هزار کندو نیز مدرن بود.

مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد گفت: پارسال میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم ثبت شد که در مقایسه با سال قبل از آن، افزایش ۲ برابری داشت.

ملا گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند و عسل تولید شده این شهرستان به عنوان یک برند شناخته شده در بازار‌های داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.

وی گفت: پارسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل در برنامه زنبورداران قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.