رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۵۰ تُن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

ریبوار جهانگیرپور رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: پیش‌بینی امسال زنبورداران مهابادی در مجموع تولید حدود ۴۵۰ تُن عسل است که این مقدار در مقایسه با ۲۹۰ تُن عسل سال قبل ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جهانگیرپور افزود: هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند و عسل تولید شده این شهرستان به عنوان یک برند شناخته شده در بازار‌های داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی اذعان کرد: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله گرده گل، ژل رویال، بره موم و زهر زنبور عسل نیز در برنامه زنبورداران قرار دارد.

بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی در مهاباد وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه یک، ۷۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه ۲ و بقیه را مراتع درجه ۳ تشکیل می‌دهد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

تعاونی زنبورداران مهاباد در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و هم‌اکنون دارای بیش از ۵۰۰ عضو فعال دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.