مخلص الائمه گفت: مناسبت‌های ملی به‌ویژه دفاع مقدس می‌تواند عامل مؤثری برای ارتقای فرهنگی استان و کشور باشد.

صبح امروز جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در استانداری مرکزی با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه درباره مناسبت‌های ملی دفاع مقدس مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

مناسبت‌های ملی به‌ویژه دفاع مقدس نماد وحدت سلایق است که می‌تواند عامل مؤثری برای شکل‌گیری و ارتقای فرهنگی استان و کشور باشد.

برای استفاده از این فرصت‌ها باید همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت خود را به شکل هم‌افزایی به میدان بیاورند و برای برنامه‌های مختلف تقسیم وظایف انجام شود.

آموزش‌وپرورش در مناسبت‌ها نقش کلیدی دارد و باید ارزش‌های دفاع مقدس به قشر دانش‌آموزان و جوانان انتقال داده شود.

آموزش و پرورش به‌تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید و باید نهاد‌های مرتبط به‌طور مستقیم وارد این موضوعات شوند تا آموزش‌وپرورش نقش خودش را در این زمینه ایفا کند.

در ایام تعطیلات نوروز خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و... رسیدیم و ظرفیت بسیار خوبی است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم به دیدار خانواده‌های شهدا بروند و این فرهنگ توسعه پیدا کند.

اگر مناسبت‌های تاریخی در حوزه دفاع مقدس و مناسبت‌های ملی و مذهبی تجلیل نشوند و به شخصیت‌های مؤثر در این جریانات پرداخته نشود ظرفیت فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی از آن‌ها از بین خواهد رفت.

موارد زیادی در کشور و تاریخ اسلام در مقیاس‌های بزرگ مانند حادثه عاشورا داریم که هرساله و در جلسات مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث زنده نگه‌داشتن این مسئله است.

امامزادگان متعددی در کشور داریم که در جنگ و مجاهدت به شهادت رسیدند و طبق تحقیقات انجام‌شده پیکرشان سالم مانده است و از وجود بسیاری از آن‌ها اطلاع نداریم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سردار کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این جلسه در خصوص سازمان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: اکثر ایثارگران به سن‌های بالا رسیده و هر منزلی که سرکشی می‌کنیم مشکلات عدیده‌ای را می‌بینیم.

سردار کریمی گفت: در کشور ما برای رسیدگی به رزمندگان بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند و متمرکز نیستند. سلامت جانبازان، بیکاری فرزندان، مشکل مسکن و معیشت از جمله مشکلاتی است که جانبازان و ایثارگران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باید با فعال کردن سفیران این مشکلات را حل کنیم.

بهنام نظری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از بانیان برگزاری این جلسه گفت: هر جایی‌که از مسیر دفاع مقدس انحراف کردیم به بیراهه رفتیم و هر جایی‌که خودمان را به این آرمان‌ها و کرامات شهدا نزدیک کردیم اقتدار کشور حاصل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.