استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف‌گذاری استان در سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۰ درصدی صادرات است و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

آقای عابدین خرّم در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به رشد ۱۶ درصدی صادرات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن گفت: این رقم رضایت‌بخش و در حد انتظار نیست که علت آن وجود موانع متعددی است که باید رفع شوند.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای رفع موانع صادرات، برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌های مسئول، حذف تشریفات زاید، پیچیده و خسته‌کننده گمرکی، تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و بازگشایی مسیر ریلی استان به کشور‌های همسایه را از اقدامات ضروری برای توسعه صادرات عنوان کرد.

 بازگشایی مسیر ریلی استان به کشور‌های همسایه ضروری است.

در صورت راه‌اندازی این خط ریلی بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه حمل‌ونقل و صادرات قابل حل خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعیین متولی امر صادرات در دستگاه‌های اجرایی، گزارش اقدامات دستگاه‌ها در راستای رفع موانع صادرات و گزارش شرکت‌های عمده صادراتی در خصوص عمل به تعهدات صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات تاکید کرد.

آقای پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از افزایش ۱۶ درصدی صادرات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: استان از نظر صادرات در رتبه ششم کشوری است و ۶ صادرکننده نمونه ملی مربوط به استان ماست.

 میزان تحقق بازگشت ارز حاصل از صادرات طی پارسال ۸۰ درصد بود.

هدف‌گذاری صادرات استان در سال ۱۴۰۱، دو میلیارد دلار است که همه دستگاه‌ها باید با برنامه صادراتی استان طی امسال همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار