فروش بیش از ۵ میلیاردی صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی استان همدان

استاندار همدان گفت: درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات بازارچه‌های نوروزی استان همدان پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی ۱۴ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۲۱۴ غرفه در استان داشتیم که پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات از این بازارچه‌های نوروزی بود.

او می گوید: حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در قالب ۸۰۰ نفر روز در تمام جاذبه‌های استان باعث شد مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش استان همدان را ترک کنند.

قاسمی فرزاد گفت: ایام تعطیلات نوروزی از بیش از سه هزار مسافر نوروزی نظرسنجی شده که براساس نتایج این نظرسنجی بیشتر مسافران از خدمات ارائه شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان رضایت داشتند.

استاندار همدان گفت: ۱۲۰ هزار مسافر در این مدت در استان اسکان پیدا کردند و ۷۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، تفریحی و دست‌ساز استان همدان بازدید داشتند.

 غارعلیصدر کتیبه‌های گنج‌نامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت تاریخی هگمتانه بیشترین بازدید گردشگران را از جاذبه های گردشگری استان داشته اند.

قاسمی فرزاد با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سایت موزه میدان امام خمینی (ره) در نوروز امسال نیز گفت: استقبال مسافران نوروزی و مردم همدان از این مجموعه در ایام نوروز نشان از ظرفیت‌های بالای استان و شهر همدان در حوزه تاریخ و تمدن دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.