سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از فعالیت تنها یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اصفهان خبر داد.

پژمان عقدک به تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پرداخت وگفت: تاکنون ۸۵ درصد از جامعه هدف دُز اول، ۷۶ درصد دُز دوم و ۳۷ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را در این شهرستان‌ها دریافت کرده‌اند.

او در خصوص واکسیناسیون نوبت اول کودکان پنج تا هشت سال نیز گفت: درمجموع پنج درصد کودکان پنج تا هشت سال نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اصفهان گفت: باید توجه داشت که با توجه به نبود استقبال از واکسیناسیون کرونا، همه مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اصفهان به جز مرکز نمایشگاه سابق در پل شهرستان تعطیل شده است.

به گفته او در این مراکز پرت زمان نیرو‌ها وجود داشت و از این رو تصمیم بر تعطیلی آن‌ها گرفته شد.

عقدک می‌گوید به منظور دسترسی آسان، فراهمی و توزیع مناسب خدمات واکسیناسیون کرونا در شهر اصفهان، واکسن سینوفارم و پاستوکوک در تمام واحد‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

او می‌گوید آمار مراجعات از روز ۱۳ فروردین با ۴۵۰ مراجعه کننده امروز به یک هزار و ۷۹۱ نفر و به گونه‌ای به سه برابر آمار قبلی رسیده است.

باید توجه داشت که خرید و تردد‌های قبل از عید نوروز، دید و بازدیدها، مسافرت‌ها و مراسم ۱۳ فروردین بعضاً بدون رعایت شیوه نامه‌ها منجر به افزایش بیماران کرونایی در اصفهان شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: در حال حاضر افزایش مبتلایان کرونا را نمی‌توان به مدارس نسبت داد و این امر طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.