مکان‌یابی چهار بازارچه صنایع دستی به کجا رسید؟

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : مکان‌یابی چهار بازارچه صنایع دستی شهر‌های کرمانشاه، صحنه، روانسر، اسلام‌آباد غرب کارشناسی شده نبوده است.

حسین ویسی گفت : بیش از ۲۵ هزار هنرمند در رشته‌های مختلف اعم از مشاغل خانگی و کارگاهی در سطح استان فعال هستند.

به گفته معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در استان چهار شهر و روستای ثبت ملی شده داریم، این موضوع نشان از ظرفیت‌های صنایع دستی استان دارد.

تلاش می‌کنیم که به آموزش‌های تخصصی برای هنرمندان و به عرضه و فروش صنایع دستی به ویژه با ایجاد بازارچه‌های دائمی بیشتر توجه شود.

با توجه با همجواری با کشور عراق تلاش می‌کنیم در مسیر‌های اصلی گردشگری استان به خصوص مسیر عتبات عالیات، بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد کنیم تا علاوه بر تولید و معرفی داشته‌های فرهنگی و هنری استان، زمینه فروش و ارزآوری فراهم شود.

متأسفانه در زمان ایجاد از نظر جانمایی، کار کارشناسی ضعیف بوده که با استقبال کمی مواجه شده و پروژه به صورت نیمه‌کاره رها شده است.

همین امر سبب شد مابقی شهرداری‌های سطح استان و سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به این عرصه نداشته باشند که این فرصت را از صنایع دستی استان گرفته. در تلاش هستیم یک اصلاح بازنگری‌های در بازارچه‌های صنایع دستی سطح استان صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.