در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، نامگذاری بلوار صبا به نام شهید اصلانی و بولوار پانیذ به نام شهید دارایی به عنوان محل زندگی و منشا خدمات این دو شهید، به تصویب رسید.

حجت الاسلام حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: دو شهید عزیز و بزرگواری را از دست دادیم که دارای شاخص‌های ویژه‌ای بودند، این افراد به دست پلید‌ترین انسان از لحاظ تفکر و عمل، در حرم مطهر رضوی و با دهان روزه به دعوت حق لبیک گفتند؛ این افراد کنشگران اجتماعی حاشیه شهر بوده و در محل زندگی خود، درگیر مسائل محرومیت زدایی بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بنا به مطالبه مردم مشهد باید حرکتی در راستای ماندگاری نام و یاد این دو شهید والامقام داشته باشیم؛ براساس آیین نامه، اولویت نامگذاری معبر را به محل زندگی این شهدا اختصاص دادیم تا نمایش نامشان، تداعی کننده خاطره و اقدامات آن‌ها در اذهان همشهریان باشد.

او گفت:همشهریانمان در بولوار صبا از خدمات و اقدامات شهید اصلانی خاطره داشته و شهید دارایی در بولوار پانیذ منشا خیرات و برکات بسیاری بودند؛ از این رو بنا به مطالبه شورای اجتماعی محله و طوماری که مردم به امضا رساندند، بولوار صبا به نام شهید اصلانی و بولوار پانیذ به نام شهید دارایی نامگذاری می‌شود و این مصوبه کمیسیون، جهت اخذ مصوبه شورای شهر در جلسه علنی طرح خواهد شد.


حجت الاسلام منصوریان گفت: تغییر نام معابر به نام این دو شهید همزمان با نصب تابلو‌ها و کتیبه‌های معرفی اقدامات و خدمات آن‌ها صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس گفت: با توجه به سابقه انقلابی و تفکرات غنی دینی شهید اصلانی و دارایی، شایسته است که بولوار صبا و پانیذ به نام این دو شهید نامگذاری شود و امیدواریم این اقدام منشا خیر و برکات شود.

شایان ذکر است که در این نشست از خانواده مرحوم سعید تشکری، نویسنده و فیلم ساز طراز اول کشور در حوزه ادبیات دینی و انقلاب اسلامی به پاس مجاهد‌های انقلابی و هنری تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
همه میریم اعتراض شورای شهر میدان شهدا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام این طوماری که میگن کجا امضا شده .
اکثر مردم مخالف تغییر نام هستن .
همون کوچه که شهید زندگی میکردن کفایت میکنه به اسمشون بشه .این که تمام بلوار به اسم ایشون بشه یکم زیاده روریه و اصلا جالب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۱۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
نه به تغییر نام بلوار صبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اشکالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام مردم نظر دادن که تغییر نام بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام. آیا نظر مردمو پرسیدید که اینکارو میکنید
Australia
مجید زاهدی
۱۵:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
بابا ی جای تازه احداث شده رو بزارین به اسم این شهید عزیز
مثل پارکی این همه جا چراصبا
نظر سنجی بزارین توسایت
از ی مشت پیرمرد سوال کردین اونا تنها که ملاک نیستن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اینا فایده نداره
قصااااااااااص سریع قصااااااااااااااص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مردم گیج شدن اینقدر اسم خیابونا رو عوض کردین شما سرتون گیج نرفت.