شهردار بجنورد ایجاد حصار در بوستان آفرینش و تفکیک جنسیتی برای حضور زنان و مردان را تکذیب کرد.

جواد حمیدی راوری گفت:  کلیپ پخش شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد حصار در  بوستان آفرینش و تفکیک جنسیتی برای حضور زنان و مردان این باور را در مخاطب القا می‌کند که دیوار برای جداسازی زنان و مردان در فضای داخلی مجموعه یک بوستان اجرا شده این در حالی است که دیوار در بوستان  در راستای ایجاد حصار برای بانوان اجرا شده است.

شهردار بجنورد گفت: محصور کردن بوستان آفرینش در راستای ایجاد بوستان بانوان انجام گرفته و در بخشی از پارک که مشرف به خیابان و معبر عام است اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: ایجاد بوستان اختصاصی بانوان که مجموعه‌ای با امکانات متنوع و مختلف برای انجام فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، سرگرمی و اجتماعی در حال ساخت است برای تکمیل نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است تا بانوان بتوانند در آن با اطمینان خاطر و امنیت حضور پیدا کنند بر این اساس محصور کردن مجموعه در محدوده ایجاد شده اختصاصی و در بخشی از پارک آفرینش انجام پذیرفته است.

شهردار بجنورد گفت: تفکیک زن و مرد تعبیر درستی نیست و دیوارکشی در راستای محصور کردن پارک بانوان در محدوده اجرای پروژه انجام گرفته است.

او می گوید: سمت داخلی دیوار پل در محدوده پارک بانوان است، سمت دیگر که مشرف به معبر عام است عمومی بوده و محل عبور عابران خواهد بود که به لحاظ حفظ ایمنی تردد، شهرداری ترجیح داد بخشی از فضای روی پل را برای عابرین حفظ کند، زیرا از گذشته محلی برای انتظار مسافران برای سفر‌های خارج از شهر بوده یا بعنوان ایستگاه ورودی شهر محل اول توقف اتوبوس‌های بین شهری است.

 امکانات خوبی در این پاک وجود دارد و به سبب مجاورت با تجهیزات شرکت نفت، از مختصات امنیتی مطلوبی هم برخوردار است.

در این پارک امکانات ورزشی از جمله سالن ورزشی، پیست اسکیت، محل دوچرخه سواری، رستوران و کافی شاپ و .... وجود دارد که با تصمیم اعضا شورای شهر این پارک به بانوان اختصاص یافت.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی زشت و بدقواره شده...کاش قبلش از بانوان می پرسیدند. به شخصه جایی که اطرافش بسته باشه احساس امنیت نمی کنم. بیشتر حس اسارت رو القا می کنه