معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالا‌های مختلف از استان در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

امیرتیمور موسویان گفت: پارسال ۳۶۲ هزار تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد در حالی که میزان صادرات کالای این استان به خارج از کشور در سال ۱۳۹۹ ، ۲۹۲ هزار تن بوده است.

او با اشاره به اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۸.۸ میلیون دلار برآورد شده می گوید: ارزش کالاهای  صادراتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ حدود۸.۲ میلیون دلار بوده است.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سیمان،عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین کالاهای صادراتی استان بوده است.

او می گوید: کالاهای مذکور از کهگیلویه و بویراحمد به ارمنستان، سوئیس، عراق، افغانستان و سایر کشورها صادر شده است.

موسویان گفت: سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از محل مشوق های صادراتی به یک واحد تولیدی در استان پرداخت شده است.

او می گوید: این مشوق صادراتی به یک واحد تولیدی میوه خشک در شهرستان بویراحمد پرداخت شده است.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، واحدهای تولیدی که تجربه صادرات دارند و مقصد فروش خود را در بازارهای بین المللی پیدا کرده اند می توانند برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

موسویان می گوید: این تسهیلات برای توسعه زیرساخت های تولیدی و افزایش میزان صادرات غیرنفتی استان پرداخت می شود.

او گفت: پارسال همچنین ۵۳۶ پرونده ثبت سفارش واردات کالا در استان ثبت شده است.

موسویان می گوید: پارسال همچنین ۲۲کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان صادر و ۲۶ کارت بازرگانی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت و مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.