معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۲۸ دلار کالای غیرنفتی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر تیمور موسویان معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان، میوه خشک،انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مهمترین کالاهای صادراتی استان است که از طریق گمرک یا سایر مبادی به کشورهای مختلف ارسال می شود، گفت: حجم کالاهای صادر شده استان امسال ۱۱۱ هزار ‌و ۶۹۹ تن بوده  است. 

موسویان افزود: کالاهای مذکور استان به کشورهای سوئیس، آلمان ،آفریقای جنوبی ، امارات و لبنان صادر شده است.

او همچنین از تولید هزار و ۲۳۰ متر مربع فرش در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

موسویان عنوان کرد: ۹۴۱ تن از قالی بافان استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و استان با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۴۸۲ فقره پروانه کسب در استان صادر شده اضافه کرد: اخذ پروانه کسب برای فعالیت های صنفی ضروری است و کسب و کارهای بدون پروانه پلمب می شود.

موسویان با بیان اینکه طرح ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه از اول تیر در استان آغاز شده گفت: در این مدت ۹۳۰ واحد بدون پروانه پلمب شده است.

او اظهار داشت: همچنین ۲۸۹ واحد صنفی بدون پروانه فعال در کهگیلویه و بویراحمد اخطار دریافت کرده اند که در صورت اقدام نکردن برای دریافت پروانه پلمب خواهند شد.

موسویان تاکید کرد: هم اکنون ۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد صنفی با اشتغال ۷۵هزار و ۷۷۵ تن در استان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.