مادورو: کشور‌های غربی به دنبال تجزیه روسیه هستند

رئیس جمهور ونزوئلا گفت کشور‌های غربی به دنبال جنگ با روسیه و پایان دادن به جهان چند قطبی هستند.

نیکلاس مادورو گفت غرب در حال هماهنگ کردن تلاش‌های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی در جنگی بزرگ علیه روسیه است. آن‌ها به دنبال جنگ هستند تا روسیه را به قطعات کوچک تقسیم کنند و به امید‌های جهان چندقطبی پایان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، او همچنین تلاش مشترک رسانه‌های غربی علیه روسیه در جنگ با اوکراین را دیکتاتوری اطلاعاتی توصیف کرد.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند.

مذاکرات آمریکا و ونزوئلا پیشرفت اندکی داشته چرا که آمریکا به دنبال کاهش اتحاد مادورو و پوتین بوده است. اما هر دو طرف برای گفت‌وگو‌های بیشتر موافقت کرده‌اند. خواسته واشنگتن آزادی زندانی‌های آمریکایی در خاک ونزوئلاست در مقابل مادورو خواستار لغو گسترده تحریم‌ها شده است.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد. گفته شده شرکت شورون، آخرین تولید کننده نفت آمریکا که هنوز در ونزوئلا فعالیت می‌کند، می‌تواند اولین ذی‌نفع در صورت دستیابی به توافق با دولت مادورو باشد.

یک ماه پیش، وزیرخارجه ونزوئلا در حاشیه مجمع دیپلماتیک در آنتالیای ترکیه اعلام کرد کاراکاس متحد متعهد مسکو باقی خواهد ماند. با این وجود ونزوئلا، در صورتی که آمریکا تحریم‌های این کشور را بردارد مقامات این کشور با صادرات گاز به آمریکا و اروپا مشکلی ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار