مدیاتک تراشه Dimensity ۱۳۰۰ خود را معرفی کرد

تراشه مدیاتک Dimensity ۱۳۰۰ از سنسور‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک جدیدترین محصول خود که از خانواده Dimensity است را با نام Dimensity ۱۳۰۰ معرفی کرد. براساس گزارش‌ها، این پردازنده جانشین تراشه MediaTek Dimensity ۱۲۰۰ که در سال گذشته معرفی شد، است.

به گزارش سایت گیزموچاینا؛ این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خود برخی اصلاحات و بهبود‌های جزئی داشته به همین علت با قیمت بالاتری نسبت به همتایان خود در سری Dimensity ۸۰۰ و ۹۰۰ به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود. تراشه Dimensity ۱۳۰۰ بر روی فرآیند ۶ نانومتری TSMC اجرا می‌شود و از برنامه‌های ۶۴ بایتی پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی ARM Mali-G۷۷ MC۹ را تامین می‌کند که به همان اندازه GPU Dimensity ۱۲۰۰ سال گذشته قدرتمند است.

تراشه Dimensity ۱۳۰۰ مدیاتک

گزارش‌ها حاکی از آن است که ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) تراشه Dimensity ۱۳۰۰ در مقایسه با سری قبلی خود بهبود یافته است. این تراشه هم‌اکنون از سنسور‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی با شتاب سخت افزاری برای پخش سریعتر ۴K پشتیبانی می‌کند. ISP همچنین بهبود‌هایی را برای عکس‌های در نور کم ارائه می‌دهد. زیرا هوش مصنوعی آن از همجوشی ۳ نوردهی در زمان واقعی برای بهترین عکس استفاده می‌کند.

براساس گزارش‌ها، این تراشه جدید مدیاتک از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۴x با سرعت ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه، نمایشگر‌های ۲۵۲۰، ۱۰۸۰، ۱۶۸ هرتزی و اتصال اینترنت ۵G در دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود تراشه Dimensity ۱۳۰۰ مدیاتک در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در بازار‌ها عرضه شود.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار