مدیاتک مقرون به صرفه ترین تراشه خود را معرفی کرد

سری جدید تراشه‌های مدیاتک در بخش دوربین تا ۲۰۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند.

رویداد MWC ۲۰۲۲ مکان مناسبی برای مدیاتک بود تا سری جدید پردازنده‌های Dimensity ۸۰۰۰ (صفحه رسمی) خود را که در حال حاضر از دو مدل ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ تشکیل شده، عرضه کند. این تراشه‌ها را می‌توان جایگزینی برای سری Dimensity ۱۲۰۰ سال گذشته در نظر گرفت.

به گزارش ubergizmo، این تراشه‌های جدید به بازار گوشی‌های هوشمند، ۵G پریمیوم ارائه می‌کنند که مقرون به صرفه‌تر از سایر تراشه‌ها است. هدف کلی این است که ویژگی گوشی‌های پرچمدار را به قیمت کمی پایین‌تر برای تلفن‌های ۵G با قیمت تقریباً ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار کاهش داد. از نقطه نظر فنی، Dimensity ۸۰۰۰ یک سیستم هشت هسته‌ای ۵ نانومتری (۴ هسته A۷۸ و ۴ هسته A۵۵) روی یک تراشه (SoC) است که برای انجام کار‌های سنگین محاسباتی و گرافیکی بسیار توانا به نظر می‌رسد.

مدیاتک

مدیاتک انتظار دارد که Dimensity ۸۰۰۰ با عملکرد Qualcomm Snapdragon ۸۸۸ مطابقت داشته باشد و این شرکت می‌گوید که راندمان انرژی CPU آن حتی بالاتر است (عملکرد در هر وات).

قابلیت تراشه مدیاتک

این سری جدید در بخش دوربین تا ۲۰۰ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند، که معمولاً به این معنی است که ضبط دوربین با استفاده از ترکیبی از سنسور‌های دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و پایین‌تر امکان پذیر خواهد بود. این قابلیت‌ها مورد تقاضای تیکتاکر‌ها و ولاگر‌ها است. مدیاتک به طور کلی بیشتر به خاطر گوشی‌های زیر ۴۰۰ دلار شناخته می‌شود، بنابراین این پیشنهاد برای بخش ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلاری می‌تواند به این شرکت کمک کند تا سهم بیشتری از بازار را به‌ ویژه در بازار‌های آسیایی و اروپایی به دست آورد.

تراشه مدیاتک

اخیراً، سهم مدیاتک در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و این شرکت ادعا می‌کند که مقام اول در این بخش را از آن خود کرده است. از آنجایی که مدیاتک در دستگاه‌های پرحجمی مانند سری گلکسی A سامسونگ یا موتورولا جی پیور وجود دارد، این ادعا عجیب به نظر نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار