ترکیه میزبان نشست دفاعی-امنیتی با حضور وزرای دفاع انگلیس و ایتالیا بود

وزرای دفاع ایتالیا، انگلیس و ترکیه در دیداری با یکدیگر درباره مسائل دفاعی و امنیتی بین کشورهایشان و آخرین تحولات جهان و منطقه گفتگو کردند.

لورنزو گوئرینی، وزیر دفاع ایتالیا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در یک نشست سه جانبه که به میزبانی حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه برگزار شد، بر ادامه ابراز آشکار حمایت خود از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین توافق کردند.

آکار پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت: علاوه بر مسائل دفاعی و امنیتی بین کشورهایمان، فرصتی برای تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات جهان و منطقه از طریق همکاری با صنایع دفاعی و آموزش نظامی داشتیم.

وزرای دفاع سه کشور همچنین در این نشست اعلام کرده‌اند که آتش‌بس اوکراین در اسرع وقت باید برقرار شود تا دیگر شاهد تلفات جانی در اوکراین نباشیم.

وزیر دفاع ترکیه گفت: در حالی که به همکاری با ایتالیا و انگلیس در چارچوب روابط دوجانبه خود ادامه می‌دهیم، در این نشست فرصت را داشتیم تا تاکید کنیم به عنوان کشور‌های عضو ناتو، همبستگی، همکاری نزدیک و هماهنگی در چارچوب این سازمان که امری مهم است را نشان دهیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از آغاز دور سوم مذاکرات بین روسیه و اوکراین در استانبول گفت: پیشرفت در مذاکرات میان مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین، راه را برای دیدار رهبران دو کشور هموار می‌کند. زمان مذاکرات برای به دست آوردن نتایج ملموس فرا رسیده است. خواستار آتش بس فوری هستیم و توقف این تراژدی به عهده هر دو طرف است.

او همچنین پیشتر اعلام کرده بود ترکیه نمی‌تواندبه دلیل وابستگی خود به انرژی و همکاری با مسکو روسیه را تحریم کند. 

ترکیه یکی از اعضای ناتو هست و دارای مرز مشترک دریایی با اوکراین و روسیه در دریای سیاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار