رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های قرمز(خیلی پرخطر) استان مرکزی در رنگ‌بندی کرونا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنج مورد افزایش یافت.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: اکنون شهرستان‌های اراک، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان از توابع استان مرکزی در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار دارند.

او می گوید: در حال حاضر تنها شهرستان خمین در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارد و همچنین شهرستان‌های زرندیه، ساوه، خنداب و دلیجان، کمیجان و محلات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستانها در وضعیت آبی نیستند.

او گفت: هفته گذشته چهار شهرستان اراک، فراهان، آشتیان و محلات در وضعیت قرمز قرار داشتند.

او می گوید: چهار شهرستان خمین، تفرش، شازند و کمیجان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان خنداب، زرندیه، ساوه و دلیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی و بستری ناشی از کروناویروس در استان مرکزی روند افزایشی داشته اما میزان فوتی‌ها تغییر آنچنانی نداشته است.

جمالیان می گوید: ۳۰ درصد از مبتلایان کرونا درگیر سویه جدید BA۲ (تلفیق دلتا و امیکرون) شدند که نسبت به سویه امیکرون سرعت انتشار بیشتری دارد.

او گفت: شیوع بالای ویروس کرونا در استان ناشی از خریدهای شب عید و همچنین سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی انتظار می‌رود رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی وهمچنین تهویه مناسب مدنظر ویژه قرار گیرد هرچند که مدارس و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی از سوی مسئولان بهداشتی رصد می‌شود.

جمالیان می گوید: انجام واکسیناسیون از سوی جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸سال مناسب بوده اما انتظار می‌رود با توجه به حضوری شدن مدارس، والدین نسبت به تزریق واکسن کودکان ۵ تا ۱۲ ساله خود در اسرع وقت اقدام کنند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.