نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به حمله به طلاب در حرم رضوی، گفت: پایه ریزی و مدیریت این امور هدف و خواسته جبهه استکبار است که بین کشور‌های مسلمان منطقه تفرقه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: این طلاب گرانقدر همه زندگی خود را وقف حاشیه نشینان شهر مشهد کردند.

او گفت: جبهه استکبار و در راس آن آمریکا هیچگاه از سیاست شوم خود که همان اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین شیعیان و اهل سنت است دست برنداشته و همچنان به دنبال اجرای اهداف خود در منطقه است.

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا می‌خواهد آتش فتنه را بر پا کنند و همواره به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی بوده که نیاز است که رسانه‌ها و نخبگان این مسائل را برای مردم تبیین کنند.

او گفت: ما هیچگاه نقش مجاهدان افغانی را در لشکر فاطمیون و دفاع آنان از حرم اهل بیت (ع) فراموش نخواهیم کرد.

مسئولان برای تامین آب و علوفه دام عشایر چاره اندیشی کنند

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود بارش و نزولات جوی در سال گذشته و خشکسالی در کشور گفت: امام خمینی (ره) عشایر را ذخایر انقلاب عنوان کردند که این سخن امام راحل نشانگر اهمیت و جایگاه این قشر زحمتکش و خدوم در کشور است.

او گفت: خشکسالی وضعیت معیشتی عشایر و دامداران را با مشکل مواجه کرده و اگر این قشر دام خود را به قیمت کمی بفروش برسانند مجبور به حاشیه نشینی می‌شوند.

او گفت: عشایر با تولیدات خود همواره به کشور کمک کردند که در اینجا نیز مسوولان باید یاور و همراه آنان باشند و علاوه بر تامین علوفه و آب کافی برای دام‌های آنان، تدابیری اتخاذ کنند که دام غیر مولد آنان با قیمت مطلوبی بفروش برسد.

او در بخش سوم سخنان خود با اشاره به فضایل ماه رمضان و ضرورت بهره گیری همه مومنان خداوند از این ماه مبارک گفت: همه ما در این ماه رمضان باید متوجه عذاب‌های جهنم و پاداش‌های بهشت شویم.

او با اشاره به فضلیت صبر در اسلام گفت: زمانی که صبر از انسان گرفته شود ایمان وی از او نیز گرفته می‌شود و فضیلت صبر تنها پاداش اخروی نیست و برای افراد صابر در این دنیا خداوند پاداش‌های خاص دارد.

امام جمعه ایلام گفت: خداوند جمعیتی را به مصیبت‌ها گرفتار می‌کند که در برابر مصیبت‌ها صبور هستند و خداوند برای صبر آنان نیز پاداش دارد.

او گفت: اگر در برابر حوادث و مصائب دنیا انسان صبور باشد فضلیت‌های زیادی نصیب او خواهد شد، و به فرموده پیامبر (ص) اهل بیت (ع) صابر هستند و شیعیان صبرشان از ما بیشتر است چرا که صبر ما با آگاهی از آینده است، اما شیعیان با وجود اینکه از آینده مصیبت و سختی‌ها خبر ندارند، اما صبور هستند.

او با بیان اینکه راه مقابله با مشکلات و حوادث صبر است، گفت: صبر ابراز پیشرفت و ارتقای انسان در این دنیا است که پس از صبر به جایگاه رفیع الهی خواهیم رسید.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.