شهید علی اکبر سلیمی جهرمی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان جهرم گفت: با پیگیری‌های کانون بسیج فرهنگیان، مدیریت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، شهید علی اکبر سلیمی جهرمی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد.

سرهنگ دوم پاسدار سعید دائمی گفت: شهید علی اکبر سلیمی جهرمی متولد سال ۱۳۱۷ در شهرستان جهرم است که از سال ۱۳۳۶ به عنوان آموزگار در دبستان‌های جهرم استخدام و به مدت ۲۳ سال در این مقطع در نقاط مختلف کشور، خدمت کرد.

او گفت: این شهید گرانقدر که دارای روحیه‌ای ضد طاغوتی بود در سال‌های مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بار‌ها توسط ساواک دستگیر و حتی به شهر‌هایی مانند دزفول تبعید شد.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان جهرم گفت: وی از موسسان انجمن اسلامی معلمان بود و در تشریف فرمایی امام خمینی (ره) به ایران نیز نقشی فعال داشت.

شهید سلیمی جهرمی در مسئولیت‌های مختلفی همچون رئیس آموزش و پرورش استان تهران، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در کابینه دولت شهید رجایی خدمت کرد و سرانجام در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ نفر از خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، شهید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار