در دامنه‌های پرآب کوهرنگ واقع در ورودی روستای شیخ علیخان، آبشار زیبایی به همین نام از میان تنگه‌های پرشیب جاری می‌شود.

آبشار شیخ علیخان نامش را از روستایی که در آن قرار دارد، می‌گیرد؛  آب این آبشار از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد.

لطافت و شادابی وصف ناپذیر هوادر این منطقه، گوشه‌ای از زیبایی و قدرت لایزال خداوند را به بندگان نشان می‌دهد و قدم زدن در این هوای پاک روح و جان آدمی را جلا می‌دهد.

ین آبشار زیبا، ۱۲ کیلومتر با شهر چلگرد (مرکز شهرستان کوهرنگ) و نزدیک به ۹۰ کیلومتر با شهرستان شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) فاصله دارد.


بیشتر بخوانید


روستای شیخ علی‌خان، که آبشار در ورودی آن قرار گرفته است، توسط ارتفاعات چهل‌خشت و زردکوه احاطه شده و دوهزار و دویست متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با این توصیف، یکی از روستا‌های مرتفع ایران محسوب می‌شود.

این روستا، که در فصل بهار و تابستان آب و هوایی ملایم و مطبوع و در فصل زمستان سرمایی استخوان‌سوز دارد، هنوز بسیاری از سنت‌های محلی خود را حفظ کرده است و به آداب و رسوم بختیاری پایبند است.

آب آبشار ، از میان یک تنگه‌ی پرشیب جاری می‌شود و از بالای صخره‌ها پایین می‌ریزد.

جریان آب، نسیم خنک و مطبوعی را به گردشگران هدیه می‌کند که می‌تواند روح آن‌ها را به آرامی بنوازد و خستگی سفر را از جان‌شان دور کند.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار شیخ علیخان، فصل بهار است. زیرا در این زمان دشت اطراف آبشار زیباترین منظره را دارد و میزان آب نیز بیشتر است.

اما بازدید از این جاذبه‌ی دیدنی شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. با فرارسیدن زمستان و در اثر سرمای هوا، آبشار به مجموعه‌ای از قندیل‌های یخی تبدیل می‌شود که ارتفاع آن‌ها گاه تا یک یا یک و نیم متر نیز می‌رسد.

این پدیده، جذابیت ویژه‌ای به آبشار شیخ علی‌خان داده و تصویر حیرت‌انگیزی از طبیعت زیبای کوهرنگ را پیش چشمان گردشگران قرار می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار