مدیر مدرسه علمیه شهرستان کازرون بر اهمیت درک مفاهیم و کسب معرفت قرآنی تاکید و گفت: انتشار این مفاهیم، عمل به جهادتبیین است.

حجت‌الاسلام محمود صحرایی در محفل انس با قرآن نیرو‌های مسلح شهرستان کازرون گفت: انسان می‌تواند با بهره‌گیری از قرآن کریم تا مرز معصوم بالا برود.

او گفت: قرآن از اول در علم الهی محفوظ، بلند پایه، حکیم و غیرقابل نفوذ بوده و ذهن و عقل کسی نتوانسته همانندش را ترسیم کند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کازرون گفت: در قرآن تمام علوم وجود دارد، قرآن دریچه‌ای به سوی علم الهی‌ست که از آن دریچه می‌توان به ائمه اطهار (ع) که خود علم بی نهایت الهی هستند دست یافت.

صحرایی، قرآن کریم را لطف خداوند به بشر دانست و گفت: قرآن کریم برای کسانی بهره آفرین است که به این کتاب معرفت پیدا کرده باشند، اگر عمل به مفاهیم و تاکیدات قرآنی نباشد، معرفتی وجود ندارد.

او گفت: عمل به قرآن و کسب معرفت نسبت به مفاهیم قرآنی مورد تاکید است و در غیراینصورت فقط حمل کننده یک کتاب هستیم و بهره‌ای از آن کسب نکرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه کازرون می‌گوید: قبل از تلاوت و انس با قرآن، معرفت قرآنی لازم است و باید جایگاه قرآن را بشناسیم و اگر این جایگاه را درک نکردیم، بی بهره هستیم.

جهاد تبیین را با الگوه از قرآن کریم منتشر کنیم

او به اهمیت قرآن و جایگاه عمل به این کتاب الهی اشاره و گفت: قرآن انسان را تا مرز معصوم بالا می‌برد و می‌تواند عصمت آفرین باشد، امامان معصوم اگر به مقامات بالا و خلیفه‌الهی رسیدند به دلیل عمل به قرآن و انجام کامل دستورات قرآنی بوده است.

صحرائی گفت: در جای جای قرآن، اهمیت آیات الهی متذکر شده است، در سوره مبارکه "زخرف" که در موضوع روشنگری نازل شده بارها با قسم به قرآن آغاز می‌شود و اگر مفاهیم و مسائل قرآنی را منتشر کنیم، به جهادتبیین عمل کرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه کازرون با تاکید براینکه کسب معرفت نسبت به قرآن، وظیفه همه مسلمانان است، اهمیت تلاوت روزانه برای فهم قرآن، ترویج آیات و مفاهیم قرانی و عمل به فرامین قرآنی را متذکر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار