مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در هفته گذشته ۹۰۴ واحد صنفی استان به مرجع قضایی معرفی شدند.

لیدا رفعتی گفت: این واحدها شامل نانوایی، رستوران، تالار پذیرایی، مراکز تفریحی آبی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنایع می‌شود.

او گفت: همچنین ۸۰ واحد صنفی در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در سطح استان همدان پلمب شد.

رفعتی گفت: این واحد‌ها شامل ۱۷ نانوایی، ۱۶ رستوران و بقیه واحد‌های صنفی شامل تالار‌های پذیرایی، مراکز ورزشی، هتل‌ها و مراکز اقامتی و کارگاه‌ها و صنایع کوچک است

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چهار هزار و ۹۳۷ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شد که براساس نتایج حاصله از بازرسی‌های انجام شده ۸۳ درصد واحد‌های صنفی بهداشت فردی را رعایت کردند.

رفعتی گفت: بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به فرودگاه، دانشگاه، استخر‌های شنا و مراکز تفریحی، استادیوم و سالن‌های سینما و تئاتر با ۱۰۰ درصد و کمترین میزان نیز مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۴ درصد است.

او گفت: ۸۵ درصد مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار در کارگاه‌ها و صنایع کوچک ۶۲ درصد و رستوران‌ها ۶۶ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان رعایت دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان نیز حدود ۷۳ درصد است و ۴۸ درصد مراجعان به استخر‌های شنا و مراکز تفریحی این پروتکل را رعایت می‌کنند.

رفعتی گفت: همچنین ۹۴ درصد معادل چهار هزار و ۶۱۰ واحد‌های بازدید شده استان به تهویه مناسب مجهز هستند.

او گفت: بر اساس بازدید‌های انجام شده از چهار هزار و ۹۲۷ واحد صنفی در یک هفته گذشته متصدیان چهار هزار و ۶۱۸ واحد معادل ۹۴ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.