آمار روزانه تعداد مبتلایان به کرونا برای اولین بار در جنوب استرالیا از شش هزار نفر گذشته و برخی مدیران خواهان تعطیلی موقت مدارس شده اند.

ایالت «استرالیای جنوبی» واقع در جنوب استرالیا با ثبت شش هزار و ۹۱ نفر ابتلای روزانه، رکوردی دیگر را در زمینه مبتلایان روزانه به کرونا به ثبت رساند. 

به گزارش شبکه‌ای بی سی، رکورد قبلی ابتلای روزانه در این ایالت استرالیا ۵ هزار و ۷۸۴ مورد بود که دیروز ثبت شد. علیرغم تعداد بالای موارد ابتلا در استرالیا، مقامات برخی ایالت‌ها اعلام کرده اند به دنبال برداشتن دستور ماسک و دیگر محدودیت‌های کرونایی هستند.

به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و صعودی بودن روند ابتلا، انتظار می‌رود تعداد تعطیلی‌ها در مدارس افزایش یابد. با این حال، بلر بویر وزیر آموزش و پرورش گفت که ترم مدرسه زودتر از موعد به پایان نخواهد رسید. وی گفت: «با توجه به اینکه ما در چند روز گذشته تعدادی مدرسه به لیست تعطیلی مدارس اضافه کرده ایم، فکر می‌کنم قبل از پایان ترم احتمالاً مدارس دیگری نیز اضافه خواهد شد».

یکی از مقامات ایالت استرالیای جنوبی نیز اعلام کرده که دولت به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد، اما مایل است مدارس را باز نگه دارد. گفته می‌شود در استرالیا مدیران درخواست کرده اند مدارس به طور موقت تعطیل شوند. اما دولت قصد دارد در برابر درخواست‌های اتحادیه برای تعطیلی کل سیستم آموزشی مقاومت کند.

گفتنی است تا کنون در استرالیا ۴ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. روند ابتلا به بیماری کووید در استرالیا و بیشتر کشور‌های دنیا از چندی پیش سیر صعودی پیدا کرده است. لغو محدودیت‌های بهداشتی و شیوع سویه امیکرون به همراه زیرسویه‌های جدید آن از جمله دلایل این رخداد عنوان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار