ارتش آزادی بخش خلق چین دو هزار پزشک نظامی را در گسترده‌ترین برنامه بهداشتی چین از آغاز همه‌گیری تا کنون به کار گرفته است.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین بیش از دوهزار پزشک نظامی را به شانگهای اعزام کرده تا به همکاران غیرنظامی خود کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ارتش چین در پی تلاش برای گرفتن تست کرونا از تمامی جمعیت شانگهای تعداد زیادی از نیرو‌های بهداشتی خود را به شهر شانگهای اعزام می‌کند. گفته می‌شود قرار است بیش از ۲۵ میلیون نفر از ساکنین شانگهای در عرض ۳۶ ساعت آزمایش شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، بیش از ۱۰ هزار متخصص پزشکی از دو استان مجاور به این نیرو‌ها اضافه شده اند و تعداد نیرو‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده تاکنون ۳۸ هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی از استان‌هایی مانند جیانگ سو، ژجیانگ و پایتخت پکن به شانگهای اعزام شده اند. این بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین اقدام بهداشتی چین در دو سال همه‌گیری کرونا بوده است.

این آزمایش‌های گسترده از صبح امروز در یکی از بزرگ‌ترین عملیات آزمایش انبوه در سطح جهان از زمان شیوع کووید-۱۹ آغاز شده است.

شانگهای چندین بیمارستان، سالن ورزشی، بلوک آپارتمانی و مکان‌های دیگر را به محل قرنطینه مرکزی تبدیل کرده است. از جمله مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای که می‌تواند ۱۵ هزار بیمار را با ظرفیت کامل نگهداری کند. پلیس شانگهای روز شنبه اعلام کرد افرادی که بدون هیچ دلیل موجهی از انجام آزمایش برای کووید خودداری کنند با مجازات اداری یا کیفری روبرو خواهند شد.

آزمایش‌های گسترده ادامه دار بدان معناست که قرنطینه سراسری در شانگهای، قطب تجارت چین همچنان ادامه خواهد داشت. قرار بود قرنطینه شانگهای ساعت ۵ صبح به وقت محلی روز سه‌شنبه پایان یابد.

دولت چین در تلاش است تا بدترین موج کرونا از آغاز شروع آن در دو سال گذشته را کنترل کند. تنها در روز گذشته، ۹ هزار مبتلای جدید در شانگهای گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار