وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین قدرت‌های جهانی باید «طرح جایگزین» را به اجرا بگذارند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان یک جلسه توجیهی با سفرای ۸۰ کشور جهان، مدعی شد در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، قدرت‌های جهانی باید به استفاده از زور، فشار اقتصادی و دیپلماتیک، با هدف جلوگیری از توسعه بیشتر برنامه هسته‌ای ایران روی بیاورند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که از آگوست ۲۰۲۱، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد خود را تا ۴۰ کیلوگرم افزایش داده و در حال بازسازی تأسیسات هسته‌ای خود بوده و مراکز عملیات اصلی را در عمق بیشتری قرار داده است.

گانتس با اشاره به اهمیت زمان در روند مذاکرات ادعا کرد که توافق حاصله نباید تاریخ انقضایی داشته باشد تا به تهران اجازه دهد غنی‌سازی خود را افزایش دهد. این مقام صهیونیستی همچنین خواستار نظارت دقیق بر برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران شد.

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات برجام در وین در حال انجام است و مقامات کشورمان نیز تأکید کرده‌اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام می‌شود. به گفته مقامات کشورمان، ایران در مذاکرات ۴ خط قرمز داشته که ۲ مورد آن حل شده و ۲ مورد آن همچنان باقی مانده است.

در صورت ارائه تضمین برای دریافت این ۲ خواسته در کوتاه‌ترین زمان توافق حاصل خواهد شد. مقامات ایران از ابتدای مذاکرات همواره تأکیدشان بر لغو حداکثری تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران برای رسیدن به نتیجه بوده است.

در حالی که به اعتقاد بسیاری، مذاکرات هسته‌ای ایران به ایستگاه نهایی خود نزدیک شده، مقامات صهیونیستی با ادعا‌های خود سعی در فضاسازی علیه ایران را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۳:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام دشمنی استکبار و صهیونیست پایان ندارد و کار آنها فریب و فرصت سوزی است . لذا دلسوزان نظام لازم است در صدد ساخت کلاهک هسته ای جهت باز دارندگی توطئه جنگ علیه ایران باشند . آنها می دانند که چنانچه مشکلات اقتصادی حل و نفوذی های داخلی شناسایی شوند ایران به عنوان خط دهنده مسلمانان جهان بالاترین قدرت جهانی اسلامی خواهد شد . لذا هر وقت که احساس قدرت مقابله با ایران را درخود ببینند تهاحم آنها انجام خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هیچ گاوی (امریکا) با شیر (ایران ) بر سر شاخ هایش (تحریم ها) مذاکره نمیکند
آخرین اخبار